ابن سینا, ادویه جات, دمنوش های تخصصی, شیمی درمانی یا گیاه درمانی, طب سینا, کبد چرب, گیاهان دارویی

با دارچین سلامت باش

با دارچین سلامت باش

آیا دارچین برای سلامت مفید است؟

ادویه هایی مانند دارچین اغلب به دلیل خوشمزه بودن و سالم بودن تبلیغ می شوند. دارچین که در واقع پوست درختی است نیز می تواند فوایدی برای سلامتی داشته باشد.
خاصیت ضد التهابی دارد گیاهان و ادویه ها اغلب حاوی آنتی اکسیدان هستند، ترکیبات قدرتمندی که می توانند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهند. در واقع، اونیل می گوید که مزایای دارچین از یکی از ترکیبات آنتی اکسیدانی آن، سینامالدئید است که به آن عطر و طعم غنی می دهد و همچنین می تواند التهاب را کاهش دهد.
دارچین همچنین جزء اصلی رژیم غذایی مدیترانه ای است، یک روش غذایی سالم برای قلب که بر آشپزی با گیاهان و ادویه ها تاکید دارد. اونیل می‌گوید: «فرهنگ غذایی آمریکایی تعداد زیادی از آن ادویه‌ها را به طور طبیعی در رژیم غذایی ما گنجانده نیست. “از آنجایی که ما در این جامعه سریع و در حال حرکت زندگی می کنیم، بسیاری از مواد غذایی ما بسته بندی شده و از قبل آماده شده است. بسیاری از این آنتی اکسیدان های قوی در رژیم غذایی ما وجود ندارد.
دهه‌هاست که دانشمندان به دنبال این بوده‌اند که آیا دارچین می‌تواند به افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ در کاهش سطح قند خون کمک کند. یک مطالعه نشان داد که افرادی که تحت درمان با انسولین قرار می‌گیرند و مکمل‌های دارچین را روزانه مصرف می‌کنند، پس از یک رژیم 40 روزه کاهش می‌یابد.
«وقتی افراد مصرف دارچین را متوقف کردند، فواید خاصی را مشاهده کردند – یعنی سطح قند خون پایین‌تر از شروع آزمایش باقی ماند.»
با این حال، دارچین را نباید به عنوان جایگزینی برای درمان سنتی تر در نظر گرفت. در واقع، انجمن دیابت آمریکا به طور خاص بیان می‌کند که دارچین «به اندازه داروهای دیابت نوع 2 شما مؤثر نیست» و خاطرنشان می‌کند که مکمل‌ها «هیچ کاری برای کمک به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 برای دستیابی به اهداف درمانی یا کاهش قابل اعتماد قند خون انجام نمی‌دهند».
ممکن است به کاهش کلسترول کمک کند شرکت کنندگان در همان مطالعه بالا علاوه بر کاهش قند خون، سطح کلسترول و تری گلیسیرید را نیز بهبود بخشیدند. یک متاآنالیز جداگانه از 10 مطالعه همچنین نشان داد که مصرف روزانه دارچین منجر به کاهش “آماری معنی دار” کلسترول کل و همچنین LDL یا کلسترول بد می شود.
با این حال، از آنجایی که مقدار دارچین در یک دوز متفاوت است – و همچنین مدت زمان مصرف دارچین اضافی – نمی توان به طور قطعی گفت که این ادویه می تواند به عنوان درمانی برای کاهش کلسترول بالا استفاده شود.
چه نوع دارچینی می توانیم بخریم؟
هنگامی که به دنبال دارچین پختی هستید، به احتمال زیاد دارچین آسیاب شده ای را که در بخش ادویه فروشگاه مواد غذایی خود یافت می شود، خریداری خواهید کرد. با این حال، شما همچنین می توانید چوب دارچین یا چای دارچین بخرید، در حالی که روغن دارچین نیز به عنوان طعم دهنده برای آب نبات یا سیب سفت محبوب است. و در حالی که دارچین به عنوان یک روغن ضروری نیز موجود است، به عنوان یک تقویت کننده سلامت توصیه نمی شود، زیرا اکثر مطالعات با استفاده از دارچین خشک یا مکمل ها انجام می شود.
دو نوع معمولی دارچین وجود دارد:
دارچین کاسیا. این دارچین که منشا آن جنوب چین است، رایج‌تر (و نسبتاً ارزان‌تر) نوع دارچین است که می‌توانید از فروشگاه‌های مواد غذایی بخرید و برای پخت استفاده کنید.
دارچین سیلان. این نوع دارچین کمتر رایج است – در واقع، معمولاً باید آن را از یک فروشگاه تخصصی ادویه بخرید – و عطر معطر تری دارد. دارچین سیلان از سریلانکا و جنوب هند سرچشمه می گیرد.
آیا دارچین مضر است؟
دارچین ترکیبی به نام کومارین دارد که در صورت مصرف زیاد می تواند سمی باشد. «در واقع می تواند باعث آسیب کبدی شود. اگرچه رسیدن به سطوح خطرناک کومارین از طریق پخت با دارچین دشوار است، اما مصرف بیش از حد یک مکمل غذایی – به عنوان مثال، یک قرص دارچین غلیظ – به طور بالقوه می تواند سمی باشد. به علاوه، مقدار دارچین در یک قرص همیشه با آنچه در برچسب مکمل ها تبلیغ می شود مطابقت ندارد. «به همین دلیل است که مکمل های با کیفیت بسیار مهم هستند.طرز پخت با دارچین
از آنجایی که دارچین به اشکال بسیار زیادی وجود دارد، اغلب در غذاهای شیرین و خوش طعم دیده می شود. به عنوان مثال، می توانید یک چوب دارچین را به عنوان چاشنی برای آب سیب گرم قرار دهید تا طعم آن بیشتر شود. مقدار کمی دارچین آسیاب شده روی ذرت بو داده یا سایر خوراکی های شور، زینگ را اضافه می کند. و دارچین و شکر نیز دست به دست هم می دهند، به این معنی که برای نان تست، محصولات پخته شده و سایر دسرها عالی هستند.

سایر دستور العمل های سالم با دارچین عبارتند از:
سیب دارچینی پخته شده کم کالری. شلغم له شده با سیب دارچینی. کدو حلوایی بلوط دارچینی پخته شده. مافین چیا کدو تنبل سیب. نان سریع سیب زمینی شیرین ادویه دار. پاپ کورن طعم دار طعم دار.
افزودن دارچین به اسموتی، ماست یا بلغور جو دوسر «می‌تواند آن شیرینی لذیذ را فراهم کند و واقعاً یک وعده غذایی رضایت‌بخش و خوش‌طعم را ایجاد کند» در حالی که به طور بالقوه فوایدی برای سلامتی به همراه دارد. این یک مکمل خوب برای رژیم غذایی شما است و واقعاً می تواند راهی مفید برای کاهش مصرف قندهای اضافه شده باشد. می‌توانید از شیرینی آن برای کاهش تلخی آن استفاده کنید – یا فقط کمی چیزی به غذا اضافه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید