ابن سینا, ادویه جات, دمنوش های تخصصی, شیمی درمانی یا گیاه درمانی, طب سینا, کبد چرب, گیاهان دارویی

جعفری گیاه گمشده برای سلامتی

جعفری گیاه گمشده برای سلامتی
جعفری – فواید، موارد استفاده و حقایق مهم برای سلامتی
جعفری گیاهی همه کاره است که می‌توان از آن برای افزایش طعم انواع غذاها استفاده کرد. چه به دنبال طعم دادن به نان ها و پاستاهای خود باشید و چه می خواهید دستور العمل های مبتنی بر گوشت خود را طعم دار کنید، جعفری یک انتخاب عالی است. سه نوع اصلی جعفری وجود دارد که از نظر شکل برگ متمایز می شوند: فر، مسطح، هامبورگ. هر نوع عطر و طعم منحصر به فرد خود را دارد که می تواند به خوشمزه تر شدن غذای شما کمک کند. بنابراین از آزمایش با این گیاه شگفت انگیز نترسید – شاید تعجب کنید که چقدر می تواند طعم دستور العمل های مورد علاقه شما را بهبود بخشد! بنابراین دفعه بعد که به دنبال طعم دادن به غذا هستید، به جای نمکدان، جعفری را در دست بگیرید.
بیشتر مردم چند سال پیش با این گیاه شگفت انگیز آشنا نبودند. با این حال، این گیاه باشکوه به لطف اینترنت به کام هندی ها رسیده است. جعفری با عطر و طعمی که دارد می‌تواند طعم هر خوراکی لذیذی را افزایش دهد.
جعفری قرن هاست که به عنوان یک درمان طبیعی برای بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. تصور می شود که به هضم غذا کمک می کند، نفخ و گاز معده را تسکین می دهد و حتی با بوی بد دهان مبارزه می کند. برخی افراد بر این باورند که جعفری می تواند به درمان سنگ کلیه و عفونت های مجاری ادراری کمک کند.
یک گیاه گلدار بومی مدیترانه ای، جعفری، اغلب به عنوان یکی از موثرترین گیاهان برای مبارزه با بیماری ها شناخته می شود و دارای مزایای تغذیه ای فراوانی است. دو گونه پرطرفدار عبارتند از: برگ تخت ایتالیایی و برگ فرفری فرانسوی. جعفری یک گونه از گیاهان گلدار متعلق به خانواده Apiaceae است که به طور گسترده ای به عنوان گیاه و سبزی پرورش داده می شود. بومی نواحی مدیترانه مرکزی و شرقی است، اگرچه در سایر نقاط اروپا طبیعی شده است.
جعفری که به عنوان ادویه خشک یا سبزی تازه آشپزی استفاده می شود، سال هاست که برای درمان بیماری های التهابی، آلرژی ها و فشار خون بالا استفاده می شود.
رنگ سبز روشن و طعم ملایم و تلخ آن به خوبی با انواع غذاها هماهنگی دارد. این یک ادویه بسیار معطر با طعمی متمایز است و معمولاً برای تزئین غذا استفاده می شود.
چای جعفری:
چای جعفری یک نوشیدنی آرام بخش خوشمزه است که می توان آن را بدون دردسر فقط با آب جوش و جعفری تازه یا خشک درست کرد.
از چند ماده ساده می توان برای تهیه چای خوشمزه و آرامبخش جعفری استفاده کرد. در یک قابلمه یا قابلمه کوچک، یک فنجان (250 میلی لیتر) آب را به جوش بیاورید. پس از آن، 1/4 فنجان (15 گرم) جعفری تازه را که آبکشی شده است خرد کنید. از دو قاشق چایخوری (1 گرم) جعفری خشک به عنوان جایگزین استفاده کنید. روی جعفری خشک یا تازه کف فنجان آب ریخته و به مدت 5 تا 10 دقیقه دم بکشد. قبل از مصرف نوشیدنی داغ، برگ های جعفری را با استفاده از یک صافی مشبک جدا کرده و دور بریزید.

مواد مغذی موجود در جعفری

جعفری منبع عالی ویتامین K است که برای سلامت استخوان ها ضروری است. ویتامین K یک ویتامین محلول در چربی است که به لخته شدن خون و تنظیم سطح کلسیم خون کمک می کند. جعفری همچنین منبع خوبی از ویتامین C است و حاوی ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقال است. علاوه بر این، جعفری حاوی آنتی اکسیدان هایی است که در رژیم غذایی روزانه شما حیاتی هستند. علاوه بر این، جعفری دارای محتوای آهن بالایی است که دو برابر اسفناج است. همانطور که احتمالا می دانید، سبزی های برگ دار منبع نهایی آهن در نظر گرفته می شوند. بنابراین اگر جعفری را در رژیم غذایی خود قرار دهید، دوز روزانه آهن خود را دریافت خواهید کرد.
فواید جعفری برای سلامتی
به شما در مبارزه با سرطان کمک می کند
جعفری منبع عالی آپیژنین است، یک فلاونوئید قوی که نشان داده شده است که فواید پیشگیری از سرطان دارد. در واقع، تحقیقات نشان داده است که آپیژنین می تواند در برابر طیف وسیعی از سرطان ها از جمله سرطان ریه، سرطان تخمدان، سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات محافظت کند. اگر به دنبال استفاده حداکثری از این ماده مغذی حیاتی هستید، جعفری خشک را هدف قرار دهید، زیرا حاوی غلظت های بالاتری نسبت به جعفری تازه است..
سلامت اعصاب را تقویت می کند
آپیژنین یک آنتی اکسیدان قوی و عامل ضد التهابی است که در جعفری یافت می شود. این ترکیب طبیعی در تقویت سلامت اعصاب و حتی پیشگیری از بیماری‌های عصبی مانند مولتیپل اسکلروزیس، بیماری هانتینگتون، بیماری آلزایمر و بیماری پارکینسون با کاهش التهاب، نویدبخش است.
در یک مطالعه مشخص شد که آپیژنین در برابر سمیت عصبی ناشی از آفت کش روتنون محافظت می کند. روتنون به عنوان عامل استرس اکسیداتیو و آسیب به نورون های دوپامینرژیک شناخته شده است که منجر به ایجاد علائم بیماری پارکینسون می شود. آپیژنین توانست از این آسیب جلوگیری کند و نورون ها را از انحطاط محافظت کند.
قند خون را بهبود می بخشد
نوع خاصی از آنتی اکسیدان موجود در این گیاهان به کاهش سطح قند خون و تقویت عملکرد پانکراس کمک می کند. همراه با آنتی اکسیدان های خاص مانند فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها، خواص ضد التهابی نیز دارد. به کاهش فشار خون بالا کمک می کند و از سلامت کلیه ها محافظت می کند.
استخوان ها را تقویت می کند
جعفری بهترین منبع ویتامین K است و برای افرادی که اغلب با سلامت استخوان ها دست و پنجه نرم می کنند، بهترین انتخاب است. تراکم استخوان را حفظ می کند و با سایر مواد مغذی مانند کلسیم، منیزیم و ویتامین D برای بهبود سلامت کلی استخوان به خوبی کار می کند.
به سلامت قلب کمک می کند
جعفری غنی از آهن همچنین تعداد گلبول های قرمز را افزایش می دهد که هر دوی آنها برای داشتن قلب سالم ضروری هستند. حاوی کاروتنوئید است که خطرات از جمله فشار خون بالا و التهاب مزمن را کاهش می دهد. علاوه بر این، کلسترول بد را کاهش می دهد و باعث ایجاد کلسترول خوب می شود.
به هضم غذا کمک می کند
حاوی چندین ویتامین و مواد معدنی است که به هضم غذا کمک می کند و با باکتری ها مبارزه می کند و از بسیاری از مشکلات گوارشی جلوگیری می کند. از این ادویه ها به عنوان خوشبو کننده دهان و کاهش بوی بد دهان نیز استفاده می شود. از آنجایی که معده شما را آرام می کند، این گیاه یک انتخاب فوق العاده برای استفاده بعد از غذا است.

سبزیجات آشپزی جعفری و گشنیز ظاهری مشابه دارند اما طعم و عطر بسیار متفاوتی دارند. عطر جعفری مطبوع و تازه است. گشنیز مرکبات رایحه ای تند دارد که برخی افراد آن را با صابون مقایسه می کنند.
آیا جایگزینی برای جعفری وجود دارد؟
در مورد مزه، جعفری جایگزینی ندارد. با این حال، گیاهان سبز مانند گشنیز (برگ گشنیز) و ریحان ممکن است قابل مقایسه باشند.

آیا نوشیدن هر روز چای جعفری بی خطر است؟ پاسخ: سازمان غذا و داروی ایالات متحده جعفری را به عنوان ایمن (GRAS) طبقه بندی کرده است. با این حال، جعفری در دوزهای بیش از حد می تواند خطرناک باشد (بیشتر از مقداری که معمولاً در غذا مصرف می کنید). اگر فقط یک فنجان چای در روز بنوشید، احتمالاً جعفری زیادی نخواهید خورد.
نتیجه: جعفری یک غذای فوق العاده برای کاهش وزن است زیرا حاوی کالری کمی و مواد معدنی زیادی است. بدن شما می تواند با داشتن متابولیسم سریع تر از این ادویه سبز سود زیادی ببرد. سعی کنید جعفری را در غذاهای خانگی مختلف بگنجانید تا از مزایای سلامتی این گیاه خوش طعم بهره مند شوید، یا یک نوشیدنی سم زدایی با جعفری به عنوان ماده اولیه درست کنید.
tebe30na
info@tebe30na.ir
https://www.instagram.com/tebe30na

دیدگاهتان را بنویسید