ابن سینا, ادویه جات, دمنوش های تخصصی, شیمی درمانی یا گیاه درمانی, طب سینا, کبد چرب, گیاهان دارویی

خواص گلبرگ های گل سرخ

خواص گل سرخ

گلبرگ های گل رز دارای خواص آرام بخش،ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد التهابی، ضد افسردگی و بهبود خلق و خو هستند. این باعث می شود آنها برای تسکین گلودرد،تنش عصبی، اضطراب، سردرد، زخم معده، فشار خون بالا، احتباس مایعات، برونشیت، عفونت دستگاه ادراری، بیماری قلبی و مشکلات گوارشی مانند نفخ، یبوست و اسهال مفید باشند.
گل سرخ دارای فواید تغذیه ای و همچنین درمانی است. گلبرگ‌ها سرشار از ویتامین‌های C، A، D، E و B کمپلکس، و همچنین مواد معدنی مانند روی، آهن و سلنیوم هستند که آن‌ها را به افزودنی فوق‌العاده برای سالاد میوه، سالاد سبز، دسر تبدیل می‌کند و می‌توان آن‌ها را با هم ترکیب کرد. با سایر گیاهان تازه برای تهیه آب گیاهی دم کرده برای کمک به مبارزه کم آبی مزمن.
دمنوش گلبرگ گل سرخ نیز راهی تسکین دهنده و آرامش بخش برای بهره مندی از فواید فراوان آن است. به سادگی 1 قاشق چایخوری گلبرگ های گل سرخ خشک شده را در 1 فنجان آب داغ بریزید و بگذارید 10 دقیقه دم بکشد.
گلبرگ های گل سرخ دارای خواص آرام بخش، ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد التهابی، ضد افسردگی و بهبود خلق و خو هستند. این باعث می شود آنها برای تسکین گلودرد، تنش عصبی، اضطراب، سردرد، زخم معده، فشار خون
ریشه بوته های گل سرخ به عمق خاک می رود و مواد معدنی حیاتی را بالا می برد و آنها را در گل سرخ ذخیره می کند. گل سرخ به ویژه سرشار از سیلیس است که به ساخت دندان‌ها، استخوان‌ها و موی قوی کمک می‌کند، با این حال، مهمترین دارایی آن محتوای بالای ویتامین C است.
گل سرخ حاوی زیستی ترین شکل ویتامین C موجود است. بدون ویتامین C نمی توانیم زنده بمانیم. ویتامین C ضد التهاب است و به افزایش شمارش گلبول سفید خون و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا بتواند ویروس ها، باکتری ها، مخمرها، کپک ها و سایر قارچ های ناخواسته را دفع کند. ویتامین C موجود در گل سرخ سایر اشکال ویتامین C موجود در میوه ها و سبزیجات را تقویت می کند و آنها را به چیزی بزرگتر و بهتر تبدیل می کند.
ویتامین C موجود در گل سرخ در شکستن بقایای ویروسی که می‌توانند در دریچه‌های قلب تجمع یافته و باعث تپش قلب، تاکی کاردی،  و آریتمی شوند، کمک می‌کند. گل سرخ همچنین برای کاهش و التیام بیماری های پوستی شگفت انگیز است.
در دنیای امروز، با فراوانی ویروس‌های دست‌ساز، دمنوش گل سرخ به رژیم غذایی همه افراد اضافه می‌شود، فقط مطمئن شوید که گل سرخ و گلبرگ‌ها را از بوته‌هایی که با مواد شیمیایی پاشیده نشده‌اند جمع‌آوری کنید.

 

tebe30na
info@tebe30na.ir
https://www.instagram.com/tebe30na

دیدگاهتان را بنویسید