ابن سینا, ادویه جات, خشکبار, دمنوش های تخصصی, شیمی درمانی یا گیاه درمانی, طب سینا, کبد چرب, گیاهان دارویی

پوسته تخم مرغ بخوریم

پوسته تخم مرغ بخوریم

“پوست تخم مرغ بخوریم”

از همین امروز شروع به خوردن پوست تخم مرغ کنید!
در این واقعیت شکی نیست که تخم مرغ یکی از مغذی ترین و سالم ترین غذاهایی است که ما می شناسیم. در سرتاسر جهان مردم تخم مرغ را به عنوان بخشی از رژیم غذایی صبحانه سالم خود قرار می دهند. اما، در کمال تعجب، درست مانند تخم مرغ، پوسته تخم مرغ نیز دارای مواد مغذی مختلفی است و دارای مجموعه ای از فواید سلامتی است. اگرچه اکثر مردم تمایل دارند پوست تخم مرغ را پس از برداشتن قسمت های خوراکی دور بریزند، درست مانند زرده یا سفیده تخم مرغ، پوسته تخم مرغ نیز قابل مصرف است.بیایید نگاهی به برخی از مزایای مهم سلامتی پوسته تخم مرغ بیندازیم.
سلامت کلی را تضمین می کند
مطالعات نشان داده اند که بهترین راه مصرف پوسته تخم مرغ به شکل پودر است. و با افزودن منظم این پودر به غذاهای مختلف، او به راحتی می تواند از سلامت کلی بدن محافظت کند. در حالی که اسید هیالورونیک موجود در پوسته تخم مرغ می تواند پوست شما را درخشان کند، سایر عناصر پوسته تخم مرغ مانند کندرویتین، کلاژن و گلوکزامین به کاهش درد و سفتی مفاصل کمک می کنند. از بین بردن اجزای سمی: هنگامی که صحبت از پاکسازی خون یا حذف اجزای سمی مضر از آن می شود، پودر پوسته تخم مرغ می تواند یک راه حل عالی باشد. با خوردن حداقل سه لیوان پودر پوسته تخم مرغ و مخلوط آب در هر روز، می توان به طور موثر عوامل سمی را از بدن حذف کرد.
غدد تیروئید را نیز درمان می‌کند
می‌توانید با له کردن پوسته تخم‌مرغ، اضافه کردن آب لیمو به آن، نگهداری آن در یخچال به مدت حداقل ۷ روز و هر روز ۱ قاشق چای‌خوری از آن را با نوشیدنی الکلی و عسل، یک درمان خانگی برای مشکلات تیروئید تهیه کنید.
در معده خالی درمان زخم معده
وقتی صحبت از موثرترین درمان های طبیعی برای درمان زخم معده به میان می آید، استفاده از پوسته تخم مرغ از اهمیت بالایی برخوردار است. مواد مغذی حیاتی که پوسته تخم مرغ دارد آن را برای شرایط زخم معده ایده آل می کند. مخلوطی از پودر پوسته تخم مرغ نرم شده و شیر داغ در صورت مصرف منظم می تواند زخم یا ورم معده را درمان کند.
استخوان ها را قوی می کند
کلسیم یکی از مهم ترین مواد معدنی در بدن است که برای قوی و سالم نگه داشتن استخوان ها، تامین نیاز روزانه بدن به کلسیم ضروری است. و پوسته تخم مرغ یکی از غنی ترین منابع کلسیم است، از جمله این منبع کلسیم خالص به قوی تر شدن استخوان ها کمک می کند. پوسته تخم مرغ از 95 درصد کلسیم تشکیل شده و باعث سلامت دندان ها می شود. همانطور که مشاهده می شود پوسته تخم مرغ ارزش غذایی قابل توجهی در حفظ سلامتی دارد. بنابراین، استفاده از پوسته تخم مرغ برای تهیه پودر پوسته تخم مرغ صاف به جای ریختن آنها در سطل ها و افزودن پودر به رژیم غذایی، مطمئناً پتانسیل کافی برای حفظ سلامت فرد را فراهم می کند.
tebe30na
info@tebe30na.ir
https://www.instagram.com/tebe30na

دیدگاهتان را بنویسید