ابن سینا, ادویه جات, خشکبار, دمنوش های تخصصی, شیمی درمانی یا گیاه درمانی, طب سینا, کبد چرب, گیاهان دارویی

پوست پیاز برای سلامتی

پوست پیاز برای سلامتی

پوسته های بیرونی ترد و پوسته پوسته پیازهایی که در سوپ ها، سالادها و کاسرول ها استفاده می کنید، معمولاً در سطل زباله (یا شاید مفیدتر از آن، سطل کمپوست) قرار می گیرند. اما قبل از استفاده آنها را بیرون نیندازید. برای سلامتی شما مفید است!
تحقیقات اخیر تأیید می کند که پوست بیرونی پیاز منبع فوق العاده غنی از ترکیبات گیاهی به نام فلاونوئیدها، به ویژه ترکیب قوی آنتی اکسیدانی و ضد التهابی، کوئرستین است.
کوئرستین به عنوان عاملی برای کاهش کلسترول LDL و فشار خون، مبارزه با آلرژی، کاهش التهاب، افزایش رشد و عملکرد عضلات، درمان افسردگی، برخی از انواع سرطان و سایر شرایط تحت مطالعه است.
«گیاهان شیمیدانان چیره دست هستند». “
گیاهان بسیاری از این ترکیبات محافظ را در پوشش‌های بیرونی – پوست و پوست ریشه‌ها و میوه‌های مختلف – متمرکز کنند، جایی که احتمالاً بیشتر تهاجمات محیطی در آن رخ می‌دهد.
برای استخراج کورستین و سایر ترکیبات گیاهی مفیدی که ممکن است پوست پیاز حاوی آن باشد، دفعه بعد که سوپ درست می‌کنید، یک یا دو عدد پیاز کامل با پوست، همه چیز را در قابلمه بریزید، یک خورش در قابلمه بریزید یا برنج را بپزید. یا می توانید پوست های بیرونی پیاز را در یک کیسه کاغذی ذخیره کنید. یک مشت پوست پیاز را در پای بریده یک جوراب شلواری قدیمی یا یک جوراب نازک ببندید. بعد از اینکه سوپ به جوش آمد یا برنج پخته شد، می توانید پوست ها را دور بریزید. “کیسه” را بشویید و برای استفاده دیگر ذخیره کنید.
یک مزیت جانبی خوب: پوست پیاز بسته به رنگی که پیاز استفاده می کنید، رنگ قهوه ای یا ماهاگونی عمیقی به آبگوشت شما می بخشد.
کاربردهای دیگر برای پوست پیاز
تزریق پوست پیاز را به عنوان یک شستشوی تسکین دهنده برای خارش گال و سایر اختلالات پوستی توصیه می کند.
همچنین، اگر مقدار اضافی دارید، دم کرده پوست پیاز به عنوان آبکشی نرم کننده و صاف کننده مو شهرت زیادی دارد. فقط کافی است آبگوشت صاف شده پوست پیاز را چند بار روی موهای تازه شسته شده بمالید و بگذارید در هوا خشک شود.
یک شرکت ژاپنی یک “چای سلامتی” تخمیر شده با پوست پیاز تولید کرده است که ادعا می کند کورستین را غلیظ می کند و طعم تلخ محصول خام را از بین می برد. (مزایای اعلام شده ممکن است از این واقعیت ناشی شود که چای حاوی 9 گیاه مفید دیگر از جمله چای سبز و زردچوبه است.)
tebe30na
info@tebe30na.ir
https://www.instagram.com/tebe30na

دیدگاهتان را بنویسید