ابن سینا, ادویه جات, دمنوش های تخصصی, شیمی درمانی یا گیاه درمانی, طب سینا, کبد چرب, گیاهان دارویی

کاشت 3 ابر غذا در باغچه خانه


Tebe30na-Rosemary-tebesina

 

۳ ابر غذا که در باغچه خانه تان باید بکارید
به معنای واقعی کلمه صدها گیاه و ادویه وجود دارد که دارای خاصیت دارویی یا سلامتی هستند و همه آنها در یک رژیم غذایی سالم جای خود را دارند. با این حال،  این سه تأثیری که بر سلامتی میگذارند ، بالاتر از بقیه هستند. اگر نمی توانید هیچ چیز دیگری بکارید، برای خود یک باغچه گیاهی کنار پنجره تهیه کنید و همین امروز این سه گیاه را بکارید:

مریم گلی

حاوی بیش از صد ترکیب پلی فنل، فلاونوئیدها، ترپنوئیدها و پلی ساکاریدها است، مریم گلی می تواند اثرات مثبت زیادی بر روی مغز داشته باشد، از جمله به عنوان یک ضد افسردگی و ضد التهاب عمل می کند. کارشناسان معتقدند این ترکیبات می توانند در برابر بیماری آلزایمر محافظت کنند و عملکرد شناختی را بهبود بخشند.

رزماری

این گیاه محبوب احتمالاً روی مرغ سوخاری مادرتان بوده است، و شاید به همین دلیل است که شما آن شام ها را به خوبی به خاطر می آورید: رزماری می تواند شانس شما را برای به خاطر سپردن چیزهایی در آینده 60 تا 75 درصد افزایش دهد. همچنین حاوی موادی است که برای تحریک سیستم ایمنی، افزایش گردش خون و بهبود هضم مفید است.

زردچوبه

این عامل طعم دهنده قدیمی همچنان دانشمندان را با مزایای سلامتی گسترده خود شگفت زده می کند. در حالی که مدت‌هاست فواید ضدالتهابی، کاهش خطر سرطان و حمایت از سم‌زدایی آن را درک کرده‌اند، مطالعات روی مصرف زردچوبه اکنون شامل پتانسیل آن برای بهبود عملکرد شناختی، تعادل قند خون و عملکرد کلیه و همچنین بهبود اشکال خاصی از آرتریت است. و برخی اختلالات گوارشی.
از آنجایی که همه گیاهان و ادویه‌ها وقتی تازه چیده می‌شوند قوی‌ترین و مغذی‌ترین هستند، پرورش این ابر غذاها در خانه یا باغ خود بهترین راه برای استفاده از قدرت آنهاست.

 

tebe30na
info@tebe30na.ir
https://www.instagram.com/tebe30na

دیدگاهتان را بنویسید