ابن سینا, ادویه جات, دمنوش های تخصصی, شیمی درمانی یا گیاه درمانی, طب سینا, کبد چرب, گیاهان دارویی

آیا می توانید قاصدک بخورید؟

آیا می توانید قاصدک بخورید؟

قاصدک ها در طول شب ظاهر می شوند تا یک چمن سبز کامل را لکه دار کنند و گل اطلسی ها را در باغ گل شما از بین ببرند. اما به جای جنگ با علف های هرز زرد رنگ، ممکن است بخواهید از آنها در آشپزخانه خود استقبال کنید.«قاصدک‌ها گیاهان هستند و گیاهان دارای فواید سلامتی و تغذیه‌ای بسیاری هستند. چرا باید آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید؟ بگذار راه ها را بشماریم.

فواید تغذیه ای قاصدک
قاصدک ها مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی را در یک گیاه کوچک جمع می کنند.«آنها احتمالاً غلیظ‌ترین سبزی‌هایی هستند که می‌توانید بخورید – حتی از کلم پیچ یا اسفناج پیشی می‌گیرند. سبزی قاصدک، به ویژه، منبع بسیار خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی مانند:
ویتامین های A، C و K. فولات. کلسیم. پتاسیم. فواید قاصدک برای سلامتی علاوه بر اینکه قاصدک سرشار از مواد مغذی است، حاوی ترکیباتی است که ممکن است به پیشگیری از مشکلات سلامتی کمک کند. متأسفانه دانشمندان توجه زیادی به گیاهان و گیاهان وحشی ندارند.

آنتی اکسیدان ها را تامین کنید
قاصدک ها حاوی چندین نوع آنتی اکسیدان مختلف در سرتاسر ریشه ها، برگ ها و گل ها هستند. آنتی اکسیدان ها از بدن شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند – مولکول های سرکشی که می توانند به سلول های بدن شما آسیب برسانند و شما را سریعتر پیر کنند.
کاهش التهاب
التهاب مزمن در بدن در فهرست طولانی از مشکلات سلامتی جدی از جمله سرطان و بیماری قلبی نقش دارد. یکی از راه های سالم ماندن، خوردن غذاهایی است که با التهاب مبارزه می کنند.
قاصدک را به رژیم غذایی ضد التهابی خود اضافه کنید: مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که ترکیبات موجود در این گیاهان می توانند التهاب را کاهش دهند.

فشار خون را مدیریت کنید
قاصدک ها سرشار از پتاسیم هستند که آنها را به یک ادرارآور طبیعی تبدیل می کند. به عبارت دیگر شما را وادار به ادرار می کنند. دیورتیک ها اغلب برای کمک به کنترل فشار خون بالا استفاده می شوند.
قند خون را کنترل کنید
قاصدک در سراسر جهان به عنوان یک روش طبیعی برای کنترل دیابت نوع 2 استفاده شده است. محققان هنوز در حال بررسی این ارتباط هستند، اما مطالعات روی حیوانات نشان می دهد که ترکیبات موجود در قاصدک ممکن است به کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک کند.
کاهش کلسترول
کاهش کلسترول گامی کلیدی برای کاهش خطر بیماری قلبی است. مطالعات روی حیوانات نشان داده است که عصاره های ریشه و برگ قاصدک می تواند به طور طبیعی سطح کلسترول را کاهش دهد.

نحوه خوردن قاصدک
«نکته مهم در مورد قاصدک این است که هر قسمت از گیاه خوراکی است. او نکات خود را برای تهیه این گیاه دارویی رایگان به اشتراک می گذارد:
سبزه ها: برگ های قاصدک در سمت تلخ قرار دارند، اما دارای لگد تند شبیه به آرگولا هستند. سعی کنید چند برگ تازه و شسته شده را در سالاد بریزید. برای از بین بردن تلخی آن، می توانید آنها را نیز بپزید. برگها را به مدت 10 یا 15 دقیقه در آب سرد و نمک خیس کنید، سپس آنها را در آب جوش بپزید تا نرم شوند (حداکثر پنج دقیقه). با تفت دادن سبزی های پخته شده با مقداری روغن زیتون، پیاز یا سیر به پایان برسانید. روی آن پنیر پارمزان بزنید.
گل ها: شکوفه های آفتابی قاصدک ها به سالاد رنگ می دهند. از آنها به صورت تازه یا خشک برای تهیه چای قاصدک استفاده کنید – یا شراب قاصدک را دم کنید.می‌توانید آن‌ها را به روغن یا سرکه نیز تزریق کنید. (روغن دم کرده قاصدک همچنین می تواند برای تهیه مرهم مفید برای دردهای عضلانی استفاده شود.)
ریشه: ریشه قاصدک بو داده در نوشیدنی خوش طعمی شبیه قهوه استفاده می شود. می توانید جایگزین های قهوه مبتنی بر قاصدک را در فروشگاه های مواد غذایی سالم پیدا کنید.

مکمل های قاصدک
آیا می توانید خواص قاصدک را از مکمل ها و عصاره ها دریافت کنید؟ احتمالاً، اگرچه علم روشن نیست. و از آنجایی که تحقیقات زیادی در مورد مکمل های قاصدک وجود ندارد، دستورالعمل های دوز مشخصی وجود ندارد.
اکثر غذاها اگر تازه مصرف کنید بیشترین ارزش غذایی را دارند – و قاصدک احتمالاً از این قاعده مستثنی نیست. اما اگر طرفدار طعم آنها نیستید (یا گیاهان خارج از فصل هستند)، با پزشک خود در مورد اینکه آیا مکمل های قاصدک ممکن است مفید باشند صحبت کنید.
اگر از داروهای خاصی استفاده می کنید، مطمئن شوید که با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. مکمل های قاصدک ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشند، از جمله: لیتیوم. رقیق کننده های خون. آنتی بیوتیک های خاص دیورتیک ها (معروف به قرص های آب). برخی از داروهای قلب و فشار خون.

آیا باید قاصدک را به رژیم غذایی خود اضافه کنید؟

قاصدک ها چیزهای زیادی برای خوردن دارند، اما نکاتی وجود دارد که قبل از سرو کردن آنها برای شام باید بدانید. می‌توانید شکوفه‌ها را مستقیماً از حیاط خود بچینید، “اما – اگر قاصدک‌های وحشی را برداشت می‌کنید – مطمئن شوید که آنها را از منطقه‌ای می‌چینید که می‌دانید با آفت‌کش‌ها یا سایر مواد شیمیایی درمان نشده است.”

برای بهره مندی از فواید آن نیازی به خوردن آن ها هر روز ندارید (اگرچه می توانید اگر مربای شما این باشد). مانند هر گیاه دیگری به آنها نزدیک شوید و آنها را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متنوع و رنگارنگ به چرخش اضافه کنید.
«قاصدک‌ها از نظر تغذیه و ارزش دارویی واقعاً فوق‌العاده هستند. “از امتحان کردن چیزی خارج از جعبه نترسید.”

نمایش نوشتار نقل قول شده

اکیناسه چیست؟

اکیناسه نام گروهی از گیاهان گلدار است که بومی آمریکای شمالی هستند.
به این گیاهان گل مخروطی نیز می گویند. گلبرگ ها بسته به گونه ممکن است صورتی یا بنفش باشند و دور سر دانه یا مخروطی را احاطه کرده اند که سیخ دار و قهوه ای تیره یا قرمز است. نه نوع منبع معتبری وجود دارد که عموماً شناخته شده اکیناسه است که سه مورد از آنها مواد تشکیل دهنده داروهای گیاهی هستند:  angustifolia که دارای گلبرگ های باریک است. pallida که دارای گلبرگ های کم رنگ است. purpurea که دارای گلبرگ های بنفش است

این امکان وجود دارد که گونه های مختلف فواید سلامتی متفاوتی داشته باشند. اکیناسه در طب سنتی نقش دارد، اما محققان هنوز تایید نکرده اند که این گیاه دارای فوایدی برای سلامتی است.

مزایای بالقوه
گیاهان اکیناسه حاوی ترکیب پیچیده ای از مواد فعال هستند. برخی از این ترکیبات ممکن است خواص ضد میکروبی و ضد ویروسی داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است از راه های دیگری از سیستم ایمنی بدن حمایت کنند.
مانند بسیاری از گیاهان دیگر، همه انواع اکیناسه حاوی فنل هستند. فنل ها فعالیت طیف وسیعی از آنزیم ها و گیرنده های سلولی را کنترل می کنند.
آنها از گیاهان در برابر عفونت ها و آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند و ممکن است خواص آنتی اکسیدانی مفیدی داشته باشند.

استفاده
امروزه، مردم در سراسر جهان از محصولات حاوی اکیناسه برای حمایت از درمان طیف وسیعی از بیماری ها استفاده می کنند، از جمله منبع مورد اعتماد: سرفه و سرماخوردگی برونشیت عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی التهاب لثه آنفولانزا زخم های شانکر عفونت های قارچی عفونت های گوش واژینیت برخی از شرایط التهابی اچ‌آی‌وی ایدز همچنین برخی افراد از اکیناسه برای کمک به بهبود زخم ها استفاده می کنند. با این حال، بیشتر شواهد برای این استفاده ها حکایتی است. یافته های علمی اندکی از استفاده از اکیناسه در هر درمانی حمایت می کند.

متشکل از
مردم می توانند منبع مورد اعتماد اکیناسه را پیدا کنند: تازه یا خشک شده، گاهی اوقات در چای به عنوان یک مکمل غذایی، در قرص به عنوان یک آماده سازی برای اعمال روی پوست فشرده، به عنوان آب میوه به صورت عصاره، در کپسول

اثرات جانبی
منبع معتبر مؤسسه ملی بهداشت (NIH) خاطرنشان می کند که مصرف خوراکی اکیناسه برای مدت کوتاه احتمالاً بی خطر است، اما اثرات مصرف طولانی مدت آن نامشخص است. برخی از افراد پس از استفاده از آن راش ایجاد می کنند که ممکن است ناشی از یک واکنش آلرژیک باشد. این احتمال بیشتر در فردی با سابقه واکنش های آلرژیک رخ می دهد. NIH همچنین خاطرنشان می کند که خطر تداخل سایر داروها با اکیناسه احتمالا کم است. سازمان غذا و دارو (FDA) داروهای گیاهی را تنظیم نمی کند. در نتیجه، افراد نمی توانند دقیقاً مطمئن باشند که در یک داروی گیاهی چه چیزی مصرف می کنند. ممکن است محصول حاوی آنچه در برچسب ذکر شده باشد نباشد.

آیا کار می کند؟

مردم ادعاهای مختلفی در مورد اکیناسه برای مبارزه با عفونت ها، از جمله مواردی که باعث سرماخوردگی می شود، مطرح کرده اند. اکیناسه برای سرماخوردگی برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف اکیناسه ممکن است به مبارزه با سرماخوردگی کمک کند. به عنوان مثال، در یک بررسی منبع معتبر بیش از دوجین مطالعه، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که مصرف اکیناسه می تواند خطر ابتلا به سرماخوردگی را تا حدود 58 درصد کاهش دهد و طول مدت سرماخوردگی را 1.4 روز کاهش دهد. با این حال، مطالعه دیگری نشان داد که اکیناسه تأثیر قابل توجهی بر سرماخوردگی ندارد و فقط طول مدت علائم را حداکثر تا نیم روز کاهش می دهد. در سال 2014، یک منبع مورد اعتماد کاکرین به این نتیجه رسید که “محصولات اکیناسه در اینجا نشان داده نشده است که مزایایی برای درمان سرماخوردگی دارند.”

آیا می تواند COVID-19 را درمان کند؟

محققان هنوز ثابت نکرده اند که اکیناسه می تواند تاثیر سرماخوردگی را کاهش دهد و شواهد بسیار کمی وجود دارد که نشان دهد می تواند به سایر بیماری ها کمک کند. در سال 2011، نویسندگان یک بررسی منبع معتبر دریافتند که برخی از عصاره های اکیناسه ممکن است به درمان عفونت های تنفسی ویروسی کمک کند. با این حال، آنها اشاره می کنند که عدم استانداردسازی در میان محصولات اکیناسه ممکن است مردم را از یافتن داروهای موثر باز دارد. در همین حال، یک مطالعه از سال 2020 نشان می دهد که یک محصول تجاری حاوی عصاره اکیناسه می تواند به پیشگیری از بیماری های شدید تنفسی ناشی از کروناویروس ها کمک کند. با این حال، دانشمندان دیگر هشدار می دهند که این تحقیقات محدود به تأثیر محصول بر روی ویروسی که باعث بیماری کروناویروس 19 (COVID-19) می شود، توجهی نکرده است. علاوه بر این، محققان این محصول را فقط روی خطوط سلولی و ذرات ویروس آزمایش کرده بودند، نه روی افراد. این مطالعه همچنین مورد بازبینی همتایان قرار نگرفته است و به هیچ وجه نشان نمی‌دهد که اکیناسه می‌تواند به درمان COVID-19 کمک کند. دانشمندانی که این هشدار را صادر کردند همچنین هشدار می دهند که این محصول می تواند برای افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی خطرناک باشد. هیچ مدرکی مبنی بر اینکه اکیناسه یا هر ماده دیگری در داروهای گیاهی می تواند از بیماری های تنفسی شدید، از جمله COVID-19 پیشگیری یا درمان کند، وجود ندارد.

اکیناسه ممکن است به تقویت سیستم ایمنی کمک کند، اما تأیید این امر به تحقیقات بیشتری نیاز دارد. هیچ مدرکی مبنی بر اینکه می تواند عفونت ویروسی یا هر بیماری دیگری را درمان کند وجود ندارد. اکیناسه بدون نسخه در داروخانه ها، فروشگاه های بهداشتی و آنلاین در دسترس است – خشک شده، در چای، به صورت عصاره مایع یا در کپسول. قبل از مصرف اکیناسه یا هر مکمل گیاهی دیگری با پزشک مشورت کنید، زیرا آنها می توانند با درمان های مداوم تداخل داشته باشند.

نمایش نوشتار نقل قول شده

دیدگاهتان را بنویسید