ابن سینا, ادویه جات, دمنوش های تخصصی, شیمی درمانی یا گیاه درمانی, طب سینا, کبد چرب, گیاهان دارویی

ابر غذاها برای جوان ماندن

ابر غذاها برای جوان ماندن

 

این ابر غذای سالم با کاهش التهاب و تقویت رشد سلولی با علائم پیری مبارزه می کند.
خوردن غذاهای سالم می تواند فواید زیادی داشته باشد، از کمک به کاهش وزن گرفته تا انرژی بیشتر . فراتر از آن، غذاهای خاصی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را در رژیم غذایی معمول خود بگنجانید که نه تنها شما را سالم‌تر نگه می‌دارند، بلکه ظاهر و احساس جوان‌تر را نیز حفظ می‌کنند. اگر می‌خواهید از اثرات پیری اجتناب کنید یا با آن مبارزه کنید، بهترین گزینه مصرف میوه‌ها و سبزیجات است.
غذای ما در تعیین احساس ما، چگونگی پیری و مهمتر از همه اینکه چند بار بیمار می شویم، بسیار مهم است. یک رژیم غذایی بد یا نامناسب که شامل غذاهای فوق العاده فرآوری شده و شکر است، بدن را با التهاب طولانی مدت مواجه می کند. خطر ابتلا به بیماری های مزمن را افزایش می دهد. آنچه می خورید را می توان یکی از مهمترین ارکان احساس جوانی و حفظ سلامتی مطلوب دانست.
“غذاهایی که به صورت روزانه با آنها تغذیه می کنیم، تاثیرات فوری و طولانی مدتی بر احساس ما در طول روز و چگونگی پیری ما خواهند داشت. انتخاب بیشتر غذاهای گیاهی مانند میوه ها، سبزیجات و پروتئین های گیاهی ، بیشتر به کاهش التهاب و افزایش ترمیم و رشد سلولی کمک می کند تا از بسیاری از اثرات پیری جلوگیری کند.”با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا 50 غذا و نوشیدنی وجود دارد که به شما کمک می کند عمر طولانی تری داشته باشید. چه آنها به افزایش طول عمر کمک کنند و چه از بیماری های مزمن جلوگیری کنند، اینها غذاهایی هستند که می خواهید برای زندگی تا 90 سالگی و بعد از آن بارگیری کنید.

بلوبری

این توت‌های تیره بیش از اینکه فقط به یک کاسه بلغور جو دوسر اضافه کنند، کار می‌کنند. بر اساس تحقیقات اخیر، آنها ممکن است با سرطان مبارزه کنند. زغال اخته ممکن است به مبارزه با سرطان تخمدان کمک کند. این میوه به اندازه لقمه از حضور یک نشانگر زیستی برای این بیماری جلوگیری می‌کند.یک راه عالی برای به حداکثر رساندن مصرف زغال اخته، تهیه اسموتی است. اگر به الهام گرفتن از دستور غذا نیاز دارید، یکی از 56 اسموتی ما را برای کاهش وزن امتحان کنید .

گردو

این آجیل ها به عنوان غذای مغز شهرت دارند، اما این تنها مزیتی نیست که آنها تبلیغ می کنند. گردو به کاهش کلسترول LDL (یا بد) کمک می کند و در عین حال سطح کلسترول HDL سالم را ثابت نگه می دارد. چه قبل از بیرون رفتن از در، یک مشت بگیرید یا یک جفت را خرد کنید تا کمی ترد به سالاد خود اضافه کنید، گردو یک راه عالی برای تقویت سلامت قلب است.

آووکادو

کسانی که با آرتروز دست و پنجه نرم می کنند ممکن است بخواهند آووکادو را به رژیم غذایی خود اضافه کنند . تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که از این بیماری رنج می‌برند، بهبودهای کوتاه‌مدتی را در کاهش درد و تحرک گزارش کرده‌اند. در حالی که برای حمایت از این همبستگی به کار بیشتری نیاز است، آووکادو ممکن است حداقل تسکین موقتی را برای بیماران آرتروز ارائه دهد.

چای سبز

کنجکاو هستید که این همه هیاهوی چای سبز برای چیست؟ این نوشیدنی مملو از آنتی اکسیدان ها و ترکیباتی است که برای بدن شما مفید است، از جمله خطر ابتلا به سرطان معده را کاهش می دهد نوشیدن چای سبز اثر پیشگیرانه ای در کاهش احتمال ابتلا به این بیماری دارد. همچنین می تواند به لاغری شما کمک کند، که به نوبه خود به شما کمک می کند تا به لطف ترکیبات موجود در چای سبز به نام کاتچین، عمر طولانی تری داشته باشید. این افراد باعث آزاد شدن چربی از سلول های چربی (به ویژه در شکم) می شوند و سپس ظرفیت کبد را برای تبدیل آن چربی به انرژی افزایش می دهند.

آب انار

آب انار ممکن است در پیشگیری از سرطان سینه نقش داشته باشد . هنگامی که عصاره آب انار به سلول های بنیادی سرطانی تزریق شد، عصاره میوه توانایی سلول ها برای تکثیر و تشکیل تومور را مهار کرد و محققان را به این باور رساند که می توان از انار در پیشگیری از سرطان سینه استفاده کرد. دفعه بعد که هوس چیزی شیرین و ترش کردید، آب انار را به دلیل فواید ضد سرطانی آن در نظر بگیرید.

قهوه

اگر سعی کرده اید برای سلامتی بهتر مصرف قهوه را کاهش دهید، افرادی که جاوا مصرف می‌کردند، در طول دوره سه ساله مشاهده، میزان مرگ و میر کمتری داشتند. قهوه مملو از آنتی اکسیدان است، بنابراین دفعه بعد که هوس یک فنجان می کنید، خودتان را درمان کنید.

توت فرنگی

این فقط زغال اخته نیست که برای تغذیه سالم ضروری است. نشان داده شده است که همتایان رنگ قرمز آنها به دلیل فراوانی پلی فنول ها، روند پیری را کند می کنند. افزایش مصرف توت فرنگی برای حفظ عملکرد میتوکندری مفید است، که کلیدی برای تیزبینی و جوان ماندن است.

سیب زمینی شیرین

پیدا کردن سیب زمینی شیرین ممکن است در فروشگاه مواد غذایی محلی شما دشوار باشد، اما جستجو ارزش آن را دارد. اسپاد سرشار از آنتوسیانین است، ترکیبی که نشان داده شده است خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با سبک زندگی از جمله سرطان را کاهش می دهد.رژیم های غذایی غنی از سیب زمینی شیرین بنفش منجر به کاهش فراوانی تشخیص سرطان در موش ها می شود.

بادام

درخشش پوست بیشتر از لایه‌بردارها و پوست صورت است. یک رژیم غذایی غنی از ویتامین E و چربی های سالم به شما کمک می کند تا از درون به بیرون بدرخشید، جایی که بادام وارد بازی می شود. این آجیل پرطرفدار سرشار از بیوتین، مس، ویتامین E و چربی های تک غیراشباع است که همگی پوست شما را انعطاف پذیر، شفاف و بدون چین و چروک نگه می دارند.

پسته

پسته صرفا برای خوردن سرگرم کننده نیست. آنها همچنین بهترین دفاع چشم شما در برابر آسیب بینایی مرتبط با افزایش سن هستند. آجیل های رنگارنگ دارای مقادیر زیادی ویتامین E، لوتئین و زآگزانتین هستند که همگی برای راضی نگه داشتن همتایان شما عالی هستند. علاوه بر این، چربی سالم موجود در پسته به شما کمک می کند تا سایر مواد مغذی تقویت کننده بینایی را که در طول روز مصرف می کنید مانند کاروتنوئیدها جذب کنید.

روغن زیتون

یکی از اجزای سازنده رژیم غذایی مدیترانه ای، روغن زیتون مطمئناً مطابق با مواد مغذی آن است. مصرف منظم روغن زیتون بر بیماری های قلبی از جمله بیماری عروق کرونر، بیماری عروق محیطی و نارسایی مزمن قلبی تأثیر مثبت دارد. چه نان را در آن فرو کنید یا از آن برای تهیه سالاد استفاده کنید، مطمئن شوید که در اسرع وقت مقداری EVOO را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

گریپ فروت

غذای اصلی صبحانه در هر زمانی از روز برای بدن شما معجزه می کند. گریپ فروت سرشار از اسپرمیدین است که قدرت اصلی کاهش فشار خون را دارد . فشار خون پایین با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و مرگ زودرس مرتبط است، بنابراین حفظ حیاتی خود در محدوده سالم ضروری است.

سرکه سیب

در حالی که هیئت منصفه هنوز در مورد ارتباط بین سرکه سیب و کاهش وزن صحبت نمی کنند، تحقیقات زیادی وجود دارد که از اثرات مثبت آن بر قند خون حمایت می کند. سرکه سیب حساسیت به انسولین را برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود می بخشد. اگر برای کنترل سطح قند خون خود تلاش می کنید، این سرکه را به طور مرتب مصرف کنید.

ماچا

ماچا لاته نه تنها در اینستاگرام مرسوم است، بلکه در بین متخصصان تغذیه و متخصصان سلامت به دلیل فواید مختلف محبوب است. اخیراً دلایلی وجود دارد که باور کنیم نوشیدن پودر غلیظ چای سبز منجر به بهبود عملکرد شناختی می شود.دفعه بعد که نیاز به تمرکز دارید، یکی از این نوشیدنی های سبز رنگ را مصرف کنید.

ماکا

ماچا لاته نه تنها در اینستاگرام مرسوم است، بلکه در بین متخصصان تغذیه و متخصصان سلامت به دلیل فواید مختلف محبوب است. اخیراً دلایلی وجود دارد که باور کنیم نوشیدن پودر غلیظ چای سبز منجر به بهبود عملکرد شناختی می شود. دفعه بعد که نیاز به تمرکز دارید، یکی از این نوشیدنی های سبز رنگ را مصرف کنید.

دانه های چیا

دانه های چیا نیروگاه های تغذیه ای هستند زیرا سرشار از چربی های سالم، امگا 3 و فیبر هستند. رشد تومورهای سرطان سینه را سرکوب کنند . دانه‌ها سرشار از اسید α-لینولنیک هستند، یک اسید چرب که نشان داده شده است رشد سلول‌های سرطانی را کاهش می‌دهد و پیشرفت تومورها را کند می‌کند.

ماهی سالمون

ماهی سالمون علاوه بر داشتن مقدار زیادی پروتئین عضله ساز، سرشار از امگا 3 است که پوست را تغذیه کرده و آن را نرم و سالم نگه می دارد. علاوه بر این، ماهی قزل آلا دارای مقادیر زیادی سلنیوم است، یک ماده معدنی که به محافظت از پوست در برابر قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، یکی از بزرگترین دلایل چین و چروک و پیری زودرس پوست کمک می کند. در مورد یک وعده غذایی چندوظیفه ای صحبت کنید!

کران بری

به اندازه کافی کرن بری بخورید و خطر نیاز به دندان مصنوعی در آینده کاهش می یابد . این تحقیق نشان داد که مصرف عصاره زغال اخته میزان ساییدگی بافت کلسیفیه دندان ها را کاهش می دهد، به این معنی که آنها قوی تر و کمتر احتمال دارد که ترک بخورند.

آب آلبالو

بی خوابی می تواند اثرات نامطلوبی برای سلامتی داشته باشد، بنابراین مهم است که در اسرع وقت آن را درمان کنید. یکی از راه‌های انجام این کار، مصرف آب آلبالو ترش است. این نوشیدنی باعث افزایش در دسترس بودن تریپتوفان و کاهش التهاب شد، دو عاملی که می توانند نقش مهمی در کیفیت و مدت خواب فرد داشته باشند.

هویج

این سبزیجات نارنجی سرشار از کاروتنوئیدها هستند، ترکیبی که ممکن است ظاهر پیری را کند کند.  افزایش مصرف مواد غذایی غنی از کاروتنوئید با افزایش تولید کلاژن مرتبط است. کلاژن برای داشتن پوستی سالم و مغذی ضروری است، بنابراین حتماً مقداری هویج خرد کنید تا پوستتان درخشان بماند.

پرتقال

اگر می خواهید جوانی را در کنار خود نگه دارید. پرتقال سرشار از ویتامین C است که به پوست کمک می کند روشن و شاداب شود. علاوه بر این، مرکبات با همان ترکیبات کاروتنوئیدی هویج پر شده است که در تولید کلاژن نقش دارد.

گوجه فرنگی

این میوه‌های مخفی ممکن است به دلیل وجود لیکوپن فراوان، کلید مبارزه با بسیاری از بیماری‌ها را داشته باشند. مصرف مقادیر کافی لیکوپن با کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی عروقی مرتبط است. چه در سس باشد و چه برش خورده روی ساندویچ، حتماً هر روز مقداری گوجه فرنگی را به رژیم غذایی خود وارد کنید.

کومبوجا

آیا نیاز به تقویت کننده سیستم ایمنی دارید؟ برای از بین بردن تعداد زیادی از باکتری های بالقوه مضر، به این نوشیدنی تخمیری مرسوم نگاه نکنید. حتما این فصل سرماخوردگی و آنفولانزا را بنوشید تا در تمام زمستان احساس خوبی داشته باشید.

عسل

عسل یک داروی رایج برای بسیاری از بیماری ها در تمدن های باستانی بود و مشخص شده است که عسل مانوکا مخلوطی از ترکیبات حاوی خواص ضد باکتریایی است و می تواند به بهبود و بازسازی بافت کمک کند. در مورد برخی از فواید شیرین صحبت کنید!

زنجبیل


دفعه بعد که تحت شرایط آب و هوایی قرار گرفتید، مقداری زنجبیل مصرف کنید تا هر گونه احساس ناراحتی را کاهش دهید. زنجبیل حالت تهوع بیماران تحت شیمی درمانی را کاهش داده و کیفیت زندگی آنها را بهبود می بخشد. این گیاه دارای ترکیبات مختلفی است که آن را ضد التهاب و ضد باکتری می کند و آن را به درمان عالی برای انواع بیماری های معده تبدیل می کند.


زردچوبه

این ادویه به رنگ نارنجی بسیاری از خواص درمانی خود را مدیون ترکیب فعال خود، کورکومین است.  کورکومین به دلیل توانایی آن در کاهش التهاب در پیشگیری از آرتروز موثر است.

آکای

این ادویه به رنگ نارنجی بسیاری از خواص درمانی خود را مدیون ترکیب فعال خود، کورکومین است.  کورکومین به دلیل توانایی آن در کاهش التهاب در پیشگیری از آرتروز موثر است.

کدو حلوایی

کدو تنبل چیزی بیش از یک کدو حلوایی جشن است. یکی از غنی ترین منابع بتاکاروتن موجود است. ، این ماده مغذی به لطف ریزمغذی های فراوان، از پوست در برابر آسیب های خورشید محافظت می کند. در حالی که هنوز باید در مورد استفاده از کرم ضد آفتاب هوشیار باشید، داشتن این محافظ پایه در برابر بتاکاروتن به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که پوست شما از آسیب اشعه ماوراء بنفش در امان می ماند.

دارچین

اگر دیابت نوع 2 یا حساسیت به انسولین دارید و در تلاشید تا سطح قند خون خود را دست نخورده نگه دارید، مصرف دارچین خود را دو برابر کنید. مصرف روزانه 1 تا 6 گرم از این ادویه می تواند به بیماران در کاهش سطح گلوکز، کلسترول LDL و کلسترول تام کمک کند. مقداری دارچین را به اسموتی یا کاسه بلغور جو دوسر بعدی خود اضافه کنید تا سطح قند خون خود را در محدوده سالم نگه دارید.

روغن بذر کتان


بذر کتان فواید زیادی دارد هنگامی که بزها با روغن بذر کتان تغذیه می شدند، تعداد اسپرم و شادابی آنها افزایش می یافت، به ویژه هنگامی که ویتامین E به طور مشترک مصرف می شد. بذر کتان دارای مقادیر زیادی امگا 3 است، بنابراین چه بخواهید باردار شوید یا نه، افزودنی ارزشمند برای هر رژیم غذایی سالم است.

جینسینگ

آیا می خواهید با افزایش سن تیزبین باشید؟

 افزودن جینسینگ ممکن است به سرکوب زوال شناختی مرتبط با پیری کمک کند. جینسینگ به تنظیم سیستم های دفاعی آنتی اکسیدانی کمک کرد و به عنوان یک امتیاز اضافی، سطح تری گلیسیرید را کاهش داد. اگر می خواهید مصرف این گیاه فوق العاده را افزایش دهید، کپسول های جینسینگ را بررسی کنید یا یک فنجان چای جینسینگ درست کنید.

ارده

این خمیر بر پایه کنجد بسیار بیشتر از افزودن خامه به غذاهای مدیترانه ای مورد علاقه شما است. تاهینی سرشار از کلسیم است که به تراکم استخوان کمک می کند و همچنین چربی های چند غیراشباع سالم برای حفظ انعطاف مو و پوست شما. به عنوان یک امتیاز، سرشار از ویتامین های B و متیونین است که از سلامت کبد حمایت می کند.

آجیل برزیلی

این آجیل های بزرگ منبع عالی سلنیوم هستند، ماده معدنی که به مبارزه با آسیب اکسیداتیو کمک می کند. علاوه بر این، آنها سرشار از منیزیم، پتاسیم و کلسیم هستند که برای داشتن استخوان های قوی ضروری است. وقتی به دنبال یک میان‌وعده ترد می‌گردید، یک مشت آجیل برزیلی بنوشید تا میزان مواد مغذی روزانه خود را افزایش دهید.

قارچ

قارچ ها در انواع پاستاها، سالادها و ساندویچ ها نقش اساسی دارند، اما آیا می دانستید که آن ها همچنین مبارزه کننده قدرتمندی با التهاب هستند؟   اسید لینولئیک موجود در قارچ ها تا حدی مسئول این امر است، به دلیل توانایی آن در کاهش فعالیت التهابی در سلول ها.

شکلات تلخ

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که متابولیسم بدنتان بعد از یائسگی بالا می‌ماند، مقداری شکلات تلخ مصرف کنید. افرادی که شکلات با غلظت بالایی از کاکائو مصرف کردند، بهبود عملکرد متابولیک و پاسخ های جریان خون را نشان دادند. از آنجایی که شکلات تلخ نسبت به سایر انواع شکلات دارای غلظت بیشتری از کاکائو است، هنگام انتخاب غذا حتما آن را انتخاب کنید.

دانه کدو تنبل

این دانه های ریز در هنگام بسته بندی یک پانچ منگنز قدرتمند هستند. تنها یک اونس 64 درصد از ارزش روزانه ریز مغذی شما را تامین می کند، که برای فعال کردن اسیدهای آمینه ای که در تولید کلاژن نقش دارند، لازم است. از آنجایی که کلاژن برای مو، پوست و ناخن‌های شما معجزه می‌کند، استفاده از دانه‌های کدو تنبل یک راه عالی برای حفظ جوانی پوست و محافظت از موهایتان با افزایش سن است.

آب لیمو

آب لیمو بیشتر از اضافه کردن پوست به آشپزی شما انجام می دهد. همچنین منبع فوق العاده ای از ویتامین C است. ویتامین C علاوه بر تقویت سیستم ایمنی شما می تواند ظاهر پوست شما را با کاهش التهاب و رنگدانه ها و تقویت تولید کلاژن بهبود بخشد. در نتیجه، این ماده یک ماده فعال در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست است، اما شما می توانید با مصرف آب تارت، با کسری از هزینه، از همان فواید زیبایی بهره مند شوید.

تخم مرغ

این غذای اصلی صبحانه سرشار از کولین است، ماده معدنی که طبق تحقیقات موش‌هایی که سطوح بالای کولین مصرف کردند از تغییرات مغزی مرتبط با بیماری آلزایمر محافظت شدند. تخم‌مرغ همچنین سرشار از پروتئین و امگا 3 است که آن‌ها را راهی عالی برای بسته‌بندی مواد مغذی در اوایل روز می‌کند.

توت ها

شاه توت یکی از آنتی اکسیدان ترین میوه هایی است که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. آنتی اکسیدان های پلی فنول موجود در شاه توت با آسیب ناشی از رادیکال های آزاد در بدن شما مبارزه می کند و همچنین به روند بهبود زخم کمک می کند.

کلم بروکسل

این سبزی سرشار از مواد مغذی ضروری مانند سولفورافان است تا بدن شما را در حالت بالا نگه دارد. سولفورافان در واقع با عمل به عنوان یک “عامل درمانی” بر روی سلول های سرطانی به مبارزه با سرطان کمک می کند.

آلو خشک

این آلو خشک بیش از یک خوراکی خوشمزه هستند: آنها حاوی ویتامین K هستند که به سلامت استخوان ها کمک می کند. این ویتامین در ارتقای سلامت استخوان ها ضروری است و به کاهش خطر پوکی استخوان کمک می کند.

ماست

سطح بالای تری گلیسیرید در بدن شما می تواند منجر به بیماری قلبی شود، بنابراین بسیار مهم است که سطح آن را پایین نگه دارید. طبق مطالعه ای که توسط مجله کره ای پزشکی خانواده منتشر شده است ، ثابت شده است که ماست به کاهش سطح تری گلیسیرید در بدن کمک می کند.

ماهی تن

ماهی تن یک گوشت بدون چربی است، به این معنی که دارای پروتئین بالا با مقادیر کم چربی است، بنابراین برای افرادی که رژیم دارند انتخاب مفیدی است.  این ماهی دارای خواص ضد پیری است. یافته های این دانشگاه نشان داد که اسیدهای چرب غیراشباع ماهی تن در واقع می توانند به کاهش ظاهر چین و چروک کمک کنند.

آناناس

آناناس حاوی ماده مغذی به نام منگنز است که کمک می کند پوست شما صاف و شاداب به نظر برسد. یک مطالعه توسط نشان داد که منگنز در ضد پیری بسیار مفید است و کمبود این ماده مغذی در واقع می تواند منجر به پیری زودرس شود.

زعفران

این ادویه فوق العاده برای سلامت چشم شما مفید است. خوردن زعفران می تواند به حفظ سلامت شبکیه کمک کند و از آسیب شبکیه ناشی از دژنراسیون ماکولای مرتبط با افزایش سن جلوگیری کند

 کلم پیچ

کلم پیچ سرشار از مواد مغذی مفید برای بدن شما است، مانند ویتامین K، پتاسیم و لوتئین. ثابت شده است که این مواد مغذی برای حفظ سلامت استخوان و پوست مفید هستند. یک مطالعه توسط مرکز لیزر و جراحی پوست نیویورک نشان داد که ویتامین K می تواند به تغییر رنگ کمک کند، و مطالعه دیگری در دانشگاه سوری نشان داد که پتاسیم برای تقویت استخوان ها و کاهش خطر پوکی استخوان مفید است

 خیار

خیار به دلیل محتوای بالای آب خود می تواند پوست شما را خنک نگه دارد. یک مطالعه منتشر شده توسط مجله تحقیقات پیری و تمرین بالینینشان داد که خیار در واقع دارای اثر ضد التهابی بر روی پوست و همچنین خواص تسکین دهنده برای هضم است.

مارچوبه

مارچوبه برای کند کردن روند پیری در یکی از مهم ترین اندام های بدن: مغز شما بسیار مفید است. ترکیب فولات و ویتامین B12 که در مارچوبه یافت می شود، در واقع می تواند عملکرد شناختی را در سالمندان افزایش دهد.

صدف

صدف پر از روی است که یک ماده مغذی ضروری برای ترمیم پوست است. روند بهبود زخم پوست مفید است و به کشتن باکتری های مضر در زخم ها کمک می کند.

سیر

اگر از علائم التهاب رنج می برید، باید سعی کنید سیر بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. یک مطالعه منتشر شده در مجله مواد غذایی دارویی نشان داده است که سیر در واقع خواص ضد التهابی دارد. با توجه به نتایج این مطالعه ثابت شده است که ترکیبات حاوی گوگرد موجود در سیر التهاب را کاهش می دهد.
tebe30na
info@tebe30na.ir
https://www.instagram.com/tebe30na

دیدگاهتان را بنویسید