ابن سینا, دمنوش های تخصصی, طب سینا, کبد چرب, گیاهان دارویی

تفاوت بین فلفل سیاه و سفید

تفاوت بین فلفل سیاه و سفید

 

فلفل سیاه میوه نارس از شراب فلفل است که به رنگ سبز است. آن را می پزند و خشک می کنند تا پوسته سیاه و چروکیده به آن بدهد. در مقابل، فلفل سفید میوه رسیده شراب فلفل است که در شراب به رنگ قرمز تیره است. نزدیک به 15 روز در آب خیس می شود و پس از آن پوست آن شروع به ریزش می کند. هنگامی که پوست از بین می رود، دانه سفید داخل میوه فلفل همان چیزی است که خشک می شود و به عنوان فلفل سفید کامل یا پودر استفاده می شود.وقتی صحبت از طعم به میان می‌آید، فلفل سیاه و سفید هر دو طعم خود را دارند. هنگامی که به آماده سازی اضافه می شوند، طعمی تند و تند ارائه می دهند. با این حال، فلفل سیاه تندتر است و طعم مرکباتی با طعمی خاکی دارد. از طرفی فلفل سفید طعمی تند دارد و همچنین عطری تند دارد.

تفاوت بین فلفل سیاه و سفید

 
از آنجایی که هر دو از یک گیاه می‌آیند، فلفل‌های سیاه و سفید معمولاً فواید و کیفیت‌های مشابهی دارند و تنها تفاوت‌های جزئی در عطر و طعم دارند. آنها سرشار از ویتامین های K، A و C هستند و همچنین منبع خوبی از فیبر رژیمی هستند. در عین حال، حاوی قند کمتر و کلسترول صفر هستند.
بگذارید تفاوت‌های این دو را دریابیم تا دفعه بعد وقتی سس آلفرد را تهیه می‌کنید، بدانید که چرا از فلفل سفید در آن استفاده می‌کنید!
فلفل سفید و سیاه، هر دو میوه گیاه فلفل هستند که در جنوب آسیا یافت می شود. اما آنها در نحوه پردازش آنها متفاوت هستند. دانه های فلفل سیاه را زمانی که تقریباً رسیده می چینند. سپس آنها را در آفتاب خشک می کنند تا چروک شوند. این فرآیند لایه سیاه بیرونی فلفل سیاه را می سازد. از طرف دیگر، دانه های فلفل سفید را روی خود گیاه می گذارند تا برسد. سپس آنها را چند روز در کیسه های حاوی آب می گذارند تا لایه بیرونی آنها نرم شود. پس از آن، آنها را زیر آفتاب می گذارند تا سفید شوند.
تفاوت در رایحه
هر دو فلفل سفید و سیاه از برخی جهات خواهر و برادر صمیمی هستند. اما تفاوت متناقض در رایحه آنها آنها را واقعاً از یکدیگر متمایز می کند. اکثر سرآشپزها موافق هستند که فلفل سیاه در مقایسه با لطافت فلفل سفید، عطر شدیدی دارد.
تفاوت در گرما
فلفل سفید طعم تند فوری را ارائه می دهد. فلفل سیاه نیز ممکن است به همان اندازه تند باشد، اما می توانید به آرامی پس از جویدن آن، به تند بودن آن پی ببرید. در واقع، این به سلیقه شخصی شما نیز بستگی دارد!
به خاطر زیبایی شناسی
فلفل سفید به سس‌های سفید، سوپ‌ها و پوره سیب‌زمینی حس زیبایی می‌بخشد. این کار آشکارا برای دادن ظاهری ظریف به ظروف رنگ روشن انجام می شود که ممکن است پوسته های مشکی قابل مشاهده چندان جذاب نباشند.
5. مقدار اسانس
این یک واقعیت ثابت شده است که فلفل سیاه آسیاب شده در مقایسه با فلفل سفید، سرشار از اسانس است. در ترکیب خود نزدیک به 3 درصد اسانس دارد.منشا آنها ممکن است یکسان باشد اما فلفل سفید و سیاه در غذاهای مختلف به طور متفاوتی ترجیح داده می شوند. بیشتر غذاهای بین المللی و بین قاره ای از فلفل سیاه استفاده می کنند. اما در غذاهای چینی، تایلندی و فرانسوی بیشتر از فلفل سفید استفاده می شود. طعم معطر و گزگز آنها طعم این غذاها را افزایش می دهد.
تفاوت در بو
از آنجایی که فلفل سیاه لایه بیرونی میوه اش دست نخورده است، حاوی ترپن های تشکیل دهنده بو در آن است. این ترکیبات طعم گل و چوب را به آن می بخشد. با این حال، در فلفل سفید، این رایحه ها به دلیل حذف این لایه بیرونی از بین رفته اند. فلفل سفید دارای بوی خمیری است که در طی تخمیر آن  ایجاد می شود .
ارزش های دارویی
فلفل سفید در مقایسه با فلفل سیاه ارزش دارویی بیشتری دارد. در درمان های باستانی آیورودا و چینی، فلفل سفید به طور گسترده ای برای درمان آرتریت i  ، مالاریا، یبوست، درد مفاصل، احتقان بینی، مسمومیت غذایی، حالت تهوع و وبا استفاده می شود
وسعت آلرژی
در برخی از مطالعات مشخص شده است که افرادی که به فلفل به طور کلی حساسیت دارند، نسبت به فلفل سیاه واکنش بدتری نشان می دهند. این امر اولیه است زیرا فلفل سفید فقط دانه گیاه است در حالی که فلفل سیاه کل میوه است. به این ترتیب، ترکیب فلفل سیاه شدید است و باعث واکنش های آلرژیک می شود.
تفاوت در ماندگاری
فلفل سیاه در مقایسه با فلفل سفید ماندگاری طولانی تری دارد. می توان آن را در آشپزخانه خود نگهداری کرد بدون اینکه طعم معطر آن خراب شود. اما در مورد فلفل سفید، نمی توانید آن را برای مدت طولانی تری نگهداری کنید زیرا در هنگام پوسیدگی طعم تلخی ایجاد می کند.
فواید برتر پودر فلفل سفید برای سلامتی
همان گیاه فلفلی که فلفل سیاه می دهد منبع پودر فلفل سفید است که مجموعه ای از فواید سلامتی را ارائه می دهد. هنگامی که به عنوان بخشی از رژیم غذایی گنجانده شود، پودر فلفل سفید می تواند به مدیریت طیف وسیعی از بیماری های شدید و مزمن مانند دیابت و بیماری های قلبی عروقی کمک کند.فواید پودر فلفل سفید بسیار زیاد است. این می تواند به طور موثر درد را مدیریت کند، به کاهش وزن کمک کند، فشار خون را کنترل کند و خطر ابتلا به زخم را کاهش دهد. همچنین به مدیریت آب مروارید و کاهش خطر سرطان کمک می کند. برخی حتی از آن به عنوان لایه بردار استفاده می کنند. سعی کنید فلفل سفید را به مقدار متوسط ​​در غذاهای خود بگنجانید تا از فواید آن بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید