ابن سینا, ادویه جات, دمنوش های تخصصی, طب سینا, کبد چرب, گیاهان دارویی

جادوی چای سیاه

جادوی چای سیاه
مزیت های چای سیاه
با اکسیداسیون مبارزه می کند
یکی از بهترین چیزها در مورد چای سیاه این واقعیت است که حاوی تعداد قابل توجهی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها موادی هستند که با یک الکترون اضافی به بدن شما وارد می شوند. این الکترون اضافی می‌تواند از آسیب رساندن رادیکال‌های آزاد به بدن با تامین آن‌ها در جایی که به الکترون نیاز است، جلوگیری کند. اکسیداسیون باعث ایجاد تعدادی از مشکلات در بدن می شود. منجر به تجزیه عضلات و قدرت مغز می شود و می تواند باعث بیماری شود. این عامل اصلی پیری است و مصرف آنتی اکسیدان ها به طور منظم می تواند برای بهبود سلامت در سال های بعد بسیار مفید باشد.
سلامت قلب را افزایش می دهد
یکی دیگر از مواردی که چای سیاه برای آن مفید است، کمک به تقویت سلامت قلب است. این تا حدی به دلیل دسته خاصی از مواد مغذی موجود در چای سیاه است که سلامت قلب شما را تقویت می کند.
کلسترول را کاهش می دهد
همه کلسترول ها بد نیستند. بین آنچه ما به عنوان کلسترول “خوب” و “بد” می شناسیم تفاوت وجود دارد. کلسترول HDL به عنوان کلسترول “خوب” شناخته می شود زیرا به بدن کمک می کند تا از شر LDL یا کلسترول “بد” خلاص شود. اگر می خواهید سطح کلسترول را کاهش دهید، باید LDL را کاهش دهید.
سلامت دستگاه گوارش را تقویت می کند
یکی از جالب‌ترین چیزها در مورد چای سیاه این است که تأثیر مثبتی بر باکتری‌های موجود در روده شما دارد. هم باکتری های مثبت و هم منفی در روده شما وجود دارد که برخی از آنها هضم شما را تقویت می کنند و برخی دیگر اگر بتوانند بیش از حد رشد کنند می توانند باعث ایجاد مشکلاتی شوند.
به مدیریت فشار خون کمک می کند
فشار خون بالا یکی از رایج ترین مشکلات در جهان امروز است. در واقع، بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان حداقل برخی از مشکلات فشار خون بالا را دارند. شناخته شده است که این مشکل خطر ابتلا به بیماری قلبی را در افراد افزایش می دهد.
افرادی که چای سیاه زیاد می نوشند گزارش کرده اند که برای فشار خون سیستولیک و دیاستولیک خود امتیاز کمتری دارند. با این حال، برخی از افراد بهبود قابل توجهی را نسبت به سایر افراد گزارش کردند.
به جلوگیری از سکته مغزی کمک می کند
سکته مغزی وضعیتی است که در آن یک رگ خونی در مغز یا می‌ترکد یا به نوعی مسدود می‌شود و به طور کلی اگر کشنده نباشد، بسیار مضر است. خبر خوب این است که می توانید با انجام کارهای سالم مانند نوشیدن چای سیاه، احتمال سکته مغزی را کاهش دهید.
یک مطالعه عظیم که در یک دوره ده ساله انجام شد تقریباً 75000 نفر را مورد ارزیابی قرار داد. افرادی که گزارش دادند حداقل 4 فنجان چای در روز می نوشند بیش از 30 درصد کمتر در معرض سکته مغزی بودند.
به مدیریت قند خون کمک می کند
یکی دیگر از مواردی که به عنوان مشکلات سلامتی شناخته شده است، قند خون بالا است. قند خون بالا با بیماری هایی مانند دیابت، چاقی و مشکلات مختلف قلبی مرتبط است. بدیهی است که خوردن مقادیر زیاد قند قند خون شما را افزایش می دهد، اما جدای از اجتناب از آن، انجام کارهایی مانند نوشیدن چای می تواند کمک کننده باشد.
چای سیاه به تقویت عملکرد انسولین کمک می کند،
هورمونی که توسط بدن تولید می شود و به ما در تنظیم و پردازش قند خون کمک می کند.
به مبارزه با سرطان کمک می کند
سرطان یکی از شایع ترین و خطرناک ترین بیماری هایی است که امروزه در جهان با آن زندگی می کنیم. تعدادی از موادی که می توان با نوشیدن چای سیاه به دست آورد، به مبارزه با سرطان کمک می کند.آنتی اکسیدان های متعدد می توانند به کند کردن پیشرفت بیماری کمک کنند و برخی از پلی فنول های موجود در برگ های چای سیاه زندگی سلول های سرطانی را سخت تر می کنند.
شناخت را تقویت می کند
شکی وجود ندارد که چای سیاه می تواند برای تقویت شناخت مفید باشد. برخی افراد حتی آن را یک نوتروپیک می دانند.از آنجایی که چای سیاه حاوی کافئین و یک اسید آمینه آرامش‌بخش به نام L-theanine است، می‌تواند تمرکز و تمرکز را بدون ایجاد اثرات تحریک‌کننده‌ای که قهوه به آن معروف است، افزایش دهد.
انرژی را افزایش می دهد
رایج ترین دلیلی که مردم چای سیاه می نوشند این است که باعث افزایش انرژی می شود. چای سیاه برای تهیه صبحانه عالی است و می تواند انرژی را تقویت کند که لزوماً شما را تا ساعات پایانی شب بیدار نگه نمی دارد.نوشیدن چای سیاه در هنگام عصر بسیار بهتر از نوشیدنی های قوی تر مانند قهوه است.

 

tebe30na
info@tebe30na.ir
https://www.instagram.com/tebe30na

دیدگاهتان را بنویسید