ابن سینا, ادویه جات, خشکبار, دمنوش های تخصصی, شیمی درمانی یا گیاه درمانی, طب سینا, کبد چرب, گیاهان دارویی

خواص دانه خشخاش برای سلامتی

خواص دانه خشخاش برای سلامتی

خواص دانه خشخاش برای سلامتی
دانه های خشخاش یک عنصر محبوب در بسیاری از دستور العمل های مورد علاقه ما هستند. با طعم ملایم، آجیلی و تردی رضایت بخش، به راحتی می توان فهمید که چرا ما اغلب این دانه های ریز را در پخت و پز و پخت خود قرار می دهیم. اما آیا دانه های خشخاش فوایدی برای سلامتی دارند و آیا ارزش افزودن آن به لیست خریدتان را دارد؟ ما همه چیزهایی را که باید بدانید در زیر آورده ایم.
دانه خشخاش چیست؟
احتمالاً خیلی تعجب آور نیست که دانه های خشخاش از گیاه خشخاش می آیند . ما معمولاً از دانه های خشخاش در پخت و پز و پخت خود استفاده می کنیم . با این حال این گیاه به دلیل زیبایی زینتی خود نیز رشد می کند . خشخاش بومی یونان و آسیاست و یک ادویه باستانی هستند که هم برای مصارف آشپزی و هم برای اهداف دارویی استفاده می شد.

مشخصات غذایی دانه خشخاش

فواید زیادی برای سلامتی دانه خشخاش گزارش شده است. یک قاشق غذاخوری دانه خشخاش معمولاً شامل:
  • کالری: 46
    پروتئین: 6
    گرم چربی: 7 گرم
    کربوهیدرات: 5 گرم
    فیبر: 7 گرم
همچنین انواع مواد مغذی مانند : منگنز-مس-منیزیم-کلسیم- فسفر-روی-آهن را دارا می باشد.
فواید سلامتی دانه خشخاش
فرقی نمی کند سالاد خود را روی سالاد بپاشید یا کمی ترد به نان شیرینی صبحگاهی خود اضافه کنید، دانه های خشخاش می توانند افزودنی سالم به رژیم غذایی شما باشند.
برخی از مزایای سلامتی ممکن است شامل موارد زیر باشد:
  • از سلامت طبیعی استخوان ها پشتیبانی می کند
  • هضم بهتر
  • از سلامت قلب حمایت می کند
  • آبرسانی پوست
چه کسانی باید از دانه های خشخاش اجتناب کنند
خشخاش یک گیاه کاملا بدنام است. شیره گیاه خشخاش جایی است که مواد افیونی مانند هروئین، کدئین و مورفین از آنجا می آیند. در حالی که خود دانه‌های خشخاش همان اثر روان‌گردان را ندارند،اکثر دانه‌های خشخاش شسته و پردازش می‌شوند تا این پوشش از بین برود، بنابراین مصرف آن‌ها عموماً بی‌خطر است. با این حال، حتی دانه های خشخاش شسته شده نیز ممکن است در آزمایش دارویی نتیجه مثبتی داشته باشند . اگر آزمایش دارویی دارید، ارزش آن را دارد که از مصرف دانه های خشخاش اجتناب کنید. همچنین ضروری است که از دانه های خشخاش یا چای خشخاش شسته نشده یا فرآوری نشده خودداری کنید. دانستن اینکه چه مقدار عصاره تریاک در محصول وجود دارد چالش برانگیز است. مرگ و میر و مصرف بیش از حد در استفاده از دانه های خشخاش شسته نشده وجود داشته است. اگر نگران هستید اما همچنان می خواهید از مزایای سلامتی گزارش شده لذت ببرید، می توانید از دانه های مختلف در رژیم غذایی خود استفاده کنید. دانه‌های کنجد، دانه‌های چیا، دانه‌های شاهدانه یا دانه‌های کتان همگی جایگزین‌های عالی هستند.
طرز استفاده خشخاش
دانه های خشخاش یک ماده همه کاره هستند و راه های زیادی برای لذت بردن از این دانه های کوچک ترد وجود دارد. برخی افراد به سادگی یک قاشق از دانه های خشخاش را می خورند، در حالی که برخی دیگر آن را به دستور العمل ها یا وعده های غذایی مورد علاقه خود اضافه می کنند.
برخی از راه هایی که می توانید از دانه های خشخاش استفاده کنید عبارتند از:در اسموتی ها-در سوپ و خورش-روی سالاد-روی نان شیرینی یا صبحانه های دیگر اضافه می شود
از هر طریقی که از دانه های خشخاش استفاده کنید، طعم لذیذ و فواید سلامت گزارش شده آن ها به این معنی است که آنها افزودنی عالی برای برنامه غذایی شما هستند

tebe30na

http://tebe30na.com

info@tebe30na.ir

https://www.instagram.com/tebe30na

دیدگاهتان را بنویسید