ابن سینا, ادویه جات, دمنوش های تخصصی, شیمی درمانی یا گیاه درمانی, طب سینا, کبد چرب, گیاهان دارویی

درمان میگرن با گیاهان دارویی

درمان میگرن با گیاهان دارویی
“درمان میگرن با روغن اسطوخودوس”
میگرن چیست؟
درمان میگرن با گیاهان دارویی:
میگرن یک مشکل یا بیماری با منبع عصبی است که افراد زیادی را در سراسر جهان درگیر کرده و با آن دست و پنجه نرم می کند. این بیماری معمولاً به صورت سردردهای مکرر در قسمتی از سر همراه با علائمی که تمام جنبه های زندگی فرد را آزار می دهد بروز می کند. علائم میگرن عبارتند از: اختلالات هوشیاری مشکلات گفتاری سردرد سرگیجه دید نامشخص تهوع و استفراغ حساسیت به نور و صدا افسردگی گردن درد چشم درد ضربان قلب تند پتولانسی
کدام عوامل باعث میگرن می شوند؟
کمبود ویتامین B، ریبوفلاوین و کوآنزیم ژنتیک درمان میگرن با گیاهان دارویی گیاهان دارویی بدون هیچ گونه عوارض جانبی خطرناک تأثیر قابل توجه و مهمی در تسکین درد میگرن دارند. این مقاله به اختصار به مهمترین گیاهان دارویی برای درمان میگرن می پردازد.
اسطوخودوس
درختچه ای به ارتفاع۱۰۰ تا ۲۰۰ سانتی متر، برگ هایی به طول 20-50 سانتی متر، به رنگ خاکستری تا سبز و گل های آن بنفش تیره است. گل ها به عنوان بخش دارویی اسطوخودوس شناخته می شوند این گیاه به دلیل ترکیباتش خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد و باعث ایجاد آرامش می شود.درمان سردرد میگرنی داروی سردرد ادرار آور و باد کننده تقویت قلب آفت کش و ضد کرم درمان سیفلیس قند خون را کاهش می دهد ادرار آور ضد افسردگی ضد استرس تقویت کننده گردش خون گردش خون را تقویت می کند تنظیم کننده اختلالات گوارشی روش استفاده از روغن برای میگرن: چند قطره روغن را روی پیشانی بچکانید و به صورت چرخشی ماساژ دهید.
بادرنجبویه
یک آرامش قوی گیاهی علفی و چند ساله، بدون کرک، برگهای پهن و متقابل، جام گلی سفید یا بنفش آبی و در سطح بیرونی کرکدار. بومی مناطق مدیترانه ای است و در ایران در استان های مازندران، آذربایجان غربی و شرقی، یزد و … کشت می شود. بادرنجبویه حاوی تانن، ژرانیول، لینالول، سیترونال، سیترال، شکر و غیره است که به عنوان یک آرامش بخش قوی شناخته می شود.
خواص باورنکردنی بادرنجبویه
درمان شدید میگرن درمان سردرد آرامش استرس درمان لاستیک عصبی تنظیم اختلالات قاعدگی آرامش طبیعی قلب، معده و روده را تقویت می کند روش استفاده برای میگرن: مقداری از برگ ها را در 0.5 لیتر آب جوش اضافه کنید و پس از تصفیه با عسل بنوشید.
گل گاوزبان ایرانی
درمان میگرن با گیاهان دارویی: گیاهی چند ساله به ارتفاع ۲۰ تا ۸۰ سانتی متر، کرک های نرم و نازک، گل های ارغوانی و بنفش، میوه های آکنه برآمده با سطح سخت و انباشته. این گیاه بومی ایران است و حاوی موسیلاژ، سدیم، پتاسیم، فلاونوئیدها و اسید چرب لینولئیک است.
(گل گاوزبان ایرانی) خواص درمانی و دارویی دارد برای سردردهای میگرنی مفید است سردرد را تسکین می دهد قلب و کبد را تقویت می کند استرس و افسردگی را درمان می کند اختلالات قاعدگی را تنظیم می کند برای تسکین درد و هیستری مفید است چای گل گاوزبان سرماخوردگی را درمان می کند روش استفاده برای میگرن: مقداری گل را به آب جوش اضافه کنید و بعد از تصفیه بنوشید.
وربنا
گیاهی چند ساله به ارتفاع 60 تا 80 سانتیمتر، برگهای متقابل بیضی شکل با لبه های گرد، گلهای صورتی تا بنفش. نام علمی Verbena officinalis L. این گیاه حاوی مونوترپن ها، مشتقات اسید کافئیک و فلاونوئیدها است. گیاه خشک کامل بخش دارویی است.وربنا خواص درمانی و دارویی دارد تسکین سردرد میگرنی استراحت متوسط مقوی اعصاب ضد افسردگی ضد روماتیسم تسکین سرفه و گلودرد درمان بی خوابی داروی آسم تنظیم اختلال قاعدگی تقویت کننده اشتهای جنسی افزایش شیر در مادران شیرده روش استفاده برای میگرن: مقداری از وربنا را به آب جوش اضافه کنید و بعد از تصفیه بنوشید.
سنبل الطیب
گیاهی با ساقه‌های نسبتاً ضخیم، برگ‌های پر کرکدار و قاعده‌ای به طول ۸-۴ و عرض ۸-۳ سانتی‌متر، گل‌های سفید تا صورتی. در افغانستان، پاکستان و کشمیر رشد می کند.سنبل الطیب خواص درمانی و دارویی دارد تسکین درد میگرن تسکین سردرد ضد تصفیه ضد هیستری مقوی معده درمان هیستری درمان ضربان قلب سریع کاهش علائم یائسگی تنظیم خواب و آرامش درمان اختلالات عصبی و عملی روش استفاده برای میگرن: 2 قاشق چایخوری پودر ریشه سنبل الطیب را به 0.5 لیتر آب جوش اضافه کنید و بعد از 20 دقیقه و تصفیه بنوشید. حداکثر مصرف روزانه 2 فنجان در روز است. برای به دست آوردن تأثیرات مؤثرتر، بهتر است قبل از خواب شبانه استفاده شود.

tebe30na
info@tebe30na.ir
https://www.instagram.com/tebe30na

دیدگاهتان را بنویسید