ابن سینا, ادویه جات, خشکبار, دمنوش های تخصصی, شیمی درمانی یا گیاه درمانی, طب سینا, کبد چرب, گیاهان دارویی

دلایل مفید بودن بادام

دلایل مفید بودن بادام

این آجیل سرشار از چربی تک غیراشباع سالم، پروتئین و کلسیم است.
مانند بسیاری از آجیل های دیگر، بادام نیز سرشار از چربی است – اما این چیز بدی نیست. این به این دلیل است که آنها مملو از چربی های تک غیراشباع سالم هستند. شواهد نشان می دهد که چربی های تک غیراشباع، مانند آنهایی که در رژیم غذایی مدیترانه ای یافت می شوند، تأثیر مثبتی بر سلامت قلب شما دارند.
به علاوه، بادام به عنوان یک میان وعده آسان شناخته شده است. شما می توانید آنها را به روش های مختلفی مانند شیر بادام کامل، کره بادام و آرد بادام میل کنید، که آنها را به یک ماده همه کاره و راحت برای بسیاری از دستور العمل ها تبدیل می کند.
چرا بادام سالم است؟
بادام منبعی غنی از فیبر، پروتئین، چربی های سالم، ویتامین E، منیزیم، فسفر و پتاسیم است. این مواد مغذی در بسیاری از عملکردهای بدن مانند تولید انرژی، رشد سلولی و عملکرد سیستم ایمنی نقش حیاتی دارند.
منبع خوب چربی های سالم
اگر برچسب تغذیه بادام را بخوانید، ممکن است متوجه شوید که نسبت به سایر غذاهایی که به مصرف آنها عادت دارید، چربی بیشتری دارند. از این نگران نباشید بادام سرشار از چربی های تک غیراشباع و چند غیراشباع است که چربی های “سالم” محسوب می شوند.
چرا این مهم است؟ خوب، این چربی ها برای قلب شما مفید هستند زیرا می توانند کلسترول بد را کاهش دهند و کلسترول خوب را افزایش دهند. بنابراین، اگر می‌خواهید کلسترول خود را مدیریت کنید، بادام یک میان‌وعده خوب برای نگهداری است.
کربوهیدرات کم
علاوه بر این، بادام در مقایسه با سایر آجیل ها کمی کربوهیدرات کمتری دارد و یک میان وعده خوب برای افراد مبتلا به دیابت یا کسانی است که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروی می کنند. میزان فیبر موجود در بادام به ویژه در صورت ابتلا به دیابت نوع 2 مهم است. فیبر موجود در بادام، قند خون شما را پایدارتر نگه می‌دارد، که خطر افزایش قند خون را کاهش می‌دهد.
کلسیم بالایی دارد
بادام به دلیل محتوای کلسیم بالایی که دارد، می تواند از سلامت استخوان و دندان ها نیز حمایت کند. به خصوص اگر زیاد لبنیات مصرف نمی کنید یا به لبنیات حساسیت دارید، یک مشت بادام می تواند به متعادل نگه داشتن رژیم غذایی شما کمک کند. به علاوه، آنها حاوی منیزیم، روی، ویتامین K و منگنز هستند که می تواند به سلامت استخوان ها نیز کمک کند.
آنتی اکسیدان بالایی دارد
بادام منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها از جمله ویتامین E و فلاونوئیدها است. این ها به محافظت از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو کمک می کنند. یک متاآنالیز در سال 2022 نشان داد که خوردن حدود 60 گرم (حدود 2.25 اونس) بادام در روز به کاهش التهاب در بدن کمک می کند. بادام به ویژه به دلیل فراوانی ویتامین E که یک آنتی اکسیدان است که می تواند به محافظت از مغز در برابر استرس اکسیداتیو و التهاب کمک کند، شناخته شده است.
آیا تفاوتی بین بادام بو داده، شور و طعم دار وجود دارد؟
ممکن است از خود بپرسید که آیا داشتن بادام هایی که کمی طعم یا ادویه بیشتری دارند، همچنان می توانند همان فواید سلامتی را برای شما به ارمغان بیاورند. بادام بو داده به طور ساده بادام هایی هستند که در فر یا روی اجاق گاز گرم شده اند. این می تواند به بیرون آمدن روغن های طبیعی موجود در بادام کمک کند و آنها را خوش طعم تر کند. «به خاطر داشته باشید که برخی از آنتی اکسیدان ها ممکن است در فرآیند گرمایش از بین بروند. بنابراین، برای بیشترین فواید غذایی، بادام خام را انتخاب کنید.
از طرف دیگر بادام های طعم دار بادام هایی هستند که با طعم دهنده یا چاشنی پوشانده شده اند. این می تواند شامل طعم های شیرین مانند عسل، دارچین یا شکلات، یا طعم های خوش طعم مانند نمک و سرکه، باربیکیو یا سیر باشد. بسته به دستور پخت، می توان طعم دهنده ها را قبل یا بعد از تفت دادن به بادام اضافه کرد.
چه به دنبال بادام بو داده، طعم‌دار یا ساده باشید، مهم نیست که چه چیزی را انتخاب کنید، احتمالاً همان مقدار مواد مغذی را دریافت خواهید کرد. در حالی که بادام بو داده و طعم دار می تواند یک میان وعده خوشمزه و سالم باشد، به یاد داشته باشید که این می تواند شامل روغن های ناسالم، نمک و شکر اضافه شده باشد که می تواند به افزایش قند خون، فشار خون، التهاب و حتی کلسترول به دلیل روغن های اضافه شده کمک کند. زومپانو توصیه می‌کند: «این مهم است که برچسب‌ها را با دقت بخوانید و مارک‌هایی را انتخاب کنید که از مواد طبیعی استفاده می‌کنند و از مصرف بیش از حد قند، نمک یا طعم‌های مصنوعی اجتناب کنید.
اگر به دنبال افزودن یک آجیل سالم به روتین میان وعده یا وعده های غذایی خود هستید، بادام یک گزینه عالی برای استفاده در ترکیب، سالاد یا حتی یک دستور غذای مورد علاقه شام ​​است. گاهی اوقات، همه ما فقط به یک خوراکی ساده نیاز داریم که به بدن ما همان چیزی را که نیاز دارد بدهد.
tebe30na
info@tebe30na.ir
https://www.instagram.com/tebe30na

دیدگاهتان را بنویسید