ابن سینا, ادویه جات, دمنوش های تخصصی, شیمی درمانی یا گیاه درمانی, طب سینا, کبد چرب, گیاهان دارویی

فواید میوه گوارانا

فواید میوه گوارانا
گوارنا از آمازون می آید و شبیه کره چشم است، قطعاً به عنوان یک ابرمیوه عجیب و غریب واجد شرایط است! اما گوارانا چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد؟
آیا در مورد گوارانا شنیده اید؟
اگر این کار را نکرده اید و حداقل یک نوشیدنی انرژی زا در زندگی خود مصرف کرده اید، احتمال زیادی وجود دارد که آن را مصرف کرده باشید.
در حالی که گوارانا عمدتاً در صنعت نوشیدنی به دلیل محتوای کافئین آن استفاده می‌شود، این ابرغذای فوق‌العاده به ظاهر کره چشم بسیار بیشتر از آنچه فکر می‌کنید وجود دارد!
گوارانا چیست؟
کلمه گوارانا از کلمه توپی گوارانی warana گرفته شده است که به معنای “میوه ای مانند چشم مردم” است. این به این دلیل است که این گیاه میوه‌ای به اندازه دانه قهوه تولید می‌کند که حاوی یک دانه سیاه است که با گوشت سفید احاطه شده است که به آن ظاهر کره چشم می‌دهد.
وقتی صحبت از طعم دانه های گوارانا می شود، بسیار تلخ هستند. به همین دلیل است که ما لوکوما و موز را به مخلوط انرژی بمب خود اضافه می کنیم تا تلخی گوارانا را متعادل کنیم.
گوارانا: منبع طبیعی کافئین
این میوه آمازونی برای قرن ها توسط قبایل برزیلی به دلیل خواص درمانی و افزایش انرژی مورد استفاده قرار گرفته است. وقتی صحبت از مشخصات آنتی اکسیدانی آن می شود، گوارانا شبیه چای سبز است: سرشار از کاتچین، ساپونین، تئوبرومین و تانن است.
چیزی که گوارانا را بسیار محبوب کرده است، محتوای کافئین طبیعی آن است. تا 6 درصد از دانه حاوی کافئین است و 4 تا 6 برابر قوی تر از دانه های قهوه است.
به همین دلیل، گوارانا یک عنصر رایج در نوشیدنی های ورزشی و انرژی زا است. در واقع 70 درصد گوارانا توسط صنعت نوشیدنی استفاده می شود. 30 درصد دیگر برای تهیه پودر گوارانا استفاده می شود.
6 مزیت برتر گوارانا
1. گوارانا یک تقویت کننده طبیعی انرژی است
احساس خستگی دارید ؟ دست به قهوه نزنید – در عوض به سراغ گوارانا بروید!
کافئین موجود در گوارانا با مسدود کردن آدنوزین، یک انتقال دهنده عصبی که مغز را آرام می کند و باعث می شود احساس خستگی کنید، مانند سایر نوشیدنی های کافئین دار عمل می کند.
با این حال، برخلاف قهوه، گوارانا به آرامی آزاد می شود و به شما انرژی طولانی مدت می دهد. علاوه بر کاهش خستگی جسمانی، یک مطالعه نشان داد که گوارانا همچنین خستگی ذهنی را بهبود می بخشد.
2. گوارانا ممکن است از سرطان محافظت کند
در حالی که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، برخی مطالعات امیدوارکننده وجود دارد که اثرات ضد سرطانی گوارانا را نشان می دهد. تاکنون مطالعات نشان داده اند که گوارانا در برابر آسیب DNA محافظت می کند، رشد سلول های سرطانی را سرکوب می کند و باعث مرگ سلول های سرطانی می شود.
چرا این هست؟ محققان فرض می کنند که دلیل آن گزانتین های موجود در گوارانا است که ترکیباتی شبیه کافئین و تئوبرومین هستند.
3. گوارانا توانایی یادگیری را بهبود می بخشد
گوارانا نیز مانند ماچا دارای فواید جدی برای تقویت مغز است. یک مطالعه در سال 2007 که در مجله Psychopharmacology منتشر شد، اثرات رفتاری گوارانا را بر روی انسان آزمایش کرد. نتایج نشان داد شرکت‌کنندگانی که 37.5 میلی‌گرم یا 75 میلی‌گرم گوارانا دریافت کردند «اثرات شناختی مثبت‌تری داشتند». با این حال، در حالی که کافئین ممکن است نقشی داشته باشد، محققان فکر نمی کنند این تنها دلیلی باشد که شرکت کنندگان بهتر عمل کردند.
4. گوارانا برای قلب مفید است
اگر به دنبال یک غذای سالم برای قلب هستید، به جز گوارانا نگاه نکنید. این توت برزیلی از دو جهت برای قلب مفید است.
اول، گوارانا می تواند خطر حمله قلبی و سکته را با جلوگیری از لخته شدن خون کاهش دهد. تحقیقات به کافئین و کاتچین برای “فعالیت ضد تجمع پلاکتی” اشاره می کند.
دومین راهی که گوارانا می تواند برای قلب مفید باشد، کاهش تجمع پلاک در رگ ها با کاهش اکسیداسیون کلسترول بد است.
5. گوارانا برای پوست شما مفید می باشد
همه ما می دانیم که استفاده از کرم ضد آفتاب راهی عالی برای محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UV است، اما کافئین نیز می تواند کمک کننده باشد!
مطالعات نشان می دهد که خواص آنتی اکسیدانی کافئین از سلول ها در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند و با کند کردن روند پیری پوست، خواص ضد پیری را نشان می دهد.
6. گوارانا ممکن است باعث تسکین درد شود
آیا می دانستید بیشتر داروهای مسکن بدون نسخه حاوی کافئین هستند؟ همچنین اثربخشی آنها را تا 40٪ بهبود می بخشد!
چطور ممکن است؟ زیرا کافئین گیرنده‌های آدنوزین را می‌بندد و مسدود می‌کند (آنها را به خاطر دارید؟)، که دو مورد از آنها مسئول تحریک احساس درد هستند.
به دلیل محتوای بالای کافئین گوارانا، می تواند برای تسکین درد مفید باشد.
چگونه گوارانا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید
همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اکثر گوارانایی که امروزه استفاده می شود در نوشیدنی های انرژی زا و ورزشی است. اما آیا تا به حال مواد تشکیل دهنده یک نوشیدنی انرژی زا را خوانده اید؟ تلفظ کلمات و مواد مشکوک (شیمیایی و مصنوعی) که چه کسی می داند از کجا تهیه شده است، چیزی جز سخت نیست.
اگر به دنبال راهی امن تر و تمیزتر برای لذت بردن از گوارانا هستید، پیشنهاد می کنیم ترکیب انرژی بمب را امتحان کنید!
tebe30na
info@tebe30na.ir
https://www.instagram.com/tebe30na

دیدگاهتان را بنویسید