ابن سینا, ادویه جات, دمنوش های تخصصی, شیمی درمانی یا گیاه درمانی, طب سینا, کبد چرب, گیاهان دارویی

فواید ناشناخته ریحان

فواید ناشناخته ریحان

برای سلامتی ریحان یکی از گیاهان مورد علاقه من است! این یک جزء اصلی در آشپزخانه من است و در تمام طول سال در خانه من رشد می کند. نه تنها طعم تازه و منحصر به فردی را به بسیاری از غذاها ارائه می دهد، بلکه فواید سلامتی بسیاری نیز دارد. یک برد-برد برای سرآشپزها و خوردنی های سالم به طور یکسان! در اینجا 4 مزیت ناشناخته ریحان برای سلامتی آورده شده است که ممکن است شما را وادار به استفاده از این گیاه خوشمزه در آشپزی و رژیم غذایی خود کنید.
نیروگاه مواد مغذی
ریحان منبع عالی ویتامین K و منگنز است. منبع بسیار خوبی از مس، ویتامین A (به شکل کاروتنوئیدها مانند بتاکاروتن) و ویتامین C. و منبع خوبی از کلسیم، آهن، فولات، منیزیم و اسیدهای چرب امگا 3 است که آن را کاملاً غنی از مواد مغذی می کند!
حفاظت از DNA
فلاونوئیدهای موجود در ریحان در سطح سلولی محافظت می کنند. Orientin و vicenin دو فلاونوئید هستند که از ساختارهای سلولی و همچنین کروموزوم ها در برابر تشعشعات و آسیب های مبتنی بر اکسیژن محافظت می کنند.
خواص ضد باکتریایی
نشان داده شده است که ریحان در برابر رشد باکتری های ناخواسته محافظت می کند. این خواص ضد باکتریایی با روغن های فرار آن مرتبط است که نشان داده شده است که در برابر طیف گسترده ای از باکتری ها محافظت می کند.
اثرات ضد التهابی
روغن های فرار ریحان در مطالعات نشان داده اند که با مسدود کردن فعالیت آنزیمی در بدن به نام سیکلواکسیژناز (COX) دارای خواص ضد التهابی هستند. بسیاری از داروهای مسکن بدون نسخه مانند COX عمل می کنند. بنابراین، ریحان می تواند یک غذای مهم برای افراد مبتلا به مشکلات سلامت التهابی مانند آرتریت روماتوئید یا بیماری های التهابی روده باشد.
اکنون می دانید ریحان چقدر سالم است، در اینجا چند نکته در مورد نحوه استفاده از آن وجود دارد.
نحوه استفاده از ریحان
استفاده از ریحان آسان است و به دلیل تطبیق پذیری آن می توان آن را به انواع مختلف غذاها و همچنین آب و حتی چای اضافه کرد. در اینجا چند راه آسان و ساده برای دریافت بیشتر ریحان در رژیم غذایی شما آورده شده است:
ریحان خشک هنوز هم بسیاری از فواید ذکر شده برای سلامتی را دارد، اما بهترین گزینه برای شما تازه است. سعی کنید در طول سال در باغ یا حتی در گلدان رشد کنید زیرا رشد آن بسیار آسان است.
به دلیل خواص ضد باکتریایی آن، همیشه ایده خوبی است که به سبزیجات سالاد خود اضافه کنید. به سادگی چند برگ را بردارید، آنها را خرد کرده و به سالاد اضافه کنید.
ریحان تازه خرد شده را با سیر، روغن زیتون، آجیل کاج و پنیر پارمزان ترکیب کنید تا پستوی تازه و خوشمزه درست کنید. پستو می تواند غذاهای مختلفی از جمله ماکارونی، ماهی، سبزیجات و بروسکتا را سرو کند. همچنین به خوبی یخ می زند تا بتوانید آن را در تمام طول سال نگهداری کنید.
یکی از راه‌های مورد علاقه من برای خوردن ریحان، افزودن آن به گوجه‌فرنگی رسیده و موزارلای تازه برای سالاد کاپرز یا پیش‌غذای سریع و لحظه آخری است.
ریحان را به سیب زمینی سرخ کرده و کاری اضافه کنید، به خصوص آنهایی که شامل بادمجان، کلم، فلفل چیلی، توفو و بادام هندی هستند.
با افزودن چند برگ به یک پارچ آب و اجازه دادن به مدت کوتاهی، آب ریحان با طراوت درست کنید.
حتی می توانید یک فنجان چای گرم ریحان را با خیساندن برگ های خرد شده ریحان در آب جوش برای چند دقیقه میل کنید.

tebe30na
info@tebe30na.ir
https://www.instagram.com/tebe30na

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید