ابن سینا, ادویه جات, دمنوش های تخصصی, طب سینا, کبد چرب, گیاهان دارویی

فواید چشمگیر چای دارچین

فواید چشمگیر چای دارچین برای سلامت

چای دارچین یک نوشیدنی جالب است. دارچین از پوسته داخلی درخت دارچین ساخته شده است که در حین خشک شدن به شکل رول در می آید و چوب های دارچین قابل تشخیص را تشکیل می دهد. این چوب‌ها یا در آب جوش خیسانده می‌شوند یا به صورت پودر در می‌آیند که می‌توان از آن برای تهیه چای استفاده کرد.
چای دارچین مملو از ترکیبات مفیدی است، از جمله کمک به کاهش وزن، بهبود سلامت قلب، کاهش دردهای قاعدگی و کاهش التهاب و سطح قند خون.
در اینجا به مزیت هایی سلامتی مبتنی بر علم چای دارچین اشاره شده است.

1. سرشار از آنتی اکسیدان است

چای دارچین حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که ترکیبات مفیدی هستند که به سلامت شما کمک می کنند.
آنتی اکسیدان ها با اکسیداسیون ناشی از رادیکال های آزاد که مولکول هایی هستند که به سلول های شما آسیب می رسانند و به بیماری هایی مانند دیابت، سرطان و بیماری های قلبی کمک می کنند، مبارزه می کنند.
دارچین به ویژه سرشار از آنتی اکسیدان های پلی فنل است. یک مطالعه با مقایسه فعالیت آنتی اکسیدانی 26 ادویه نشان داد که دارچین تنها در رده میخک و پونه کوهی قرار دارد.
علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که چای دارچین می‌تواند ظرفیت کل آنتی‌اکسیدانی را افزایش دهد، که معیاری است برای میزان رادیکال‌های آزاد که بدن شما می‌تواند با آن مبارزه کند.
دارچین یکی از ادویه های غنی از آنتی اکسیدان است. چای دارچین ممکن است توانایی بدن شما را برای مبارزه با رادیکال های آزاد افزایش دهد، شما را سالم نگه می دارد و از شما در برابر بیماری ها محافظت می کند.

2. التهاب را کاهش می دهد و سلامت قلب را بهبود می بخشد

مطالعات لوله آزمایش نشان می دهد که ترکیبات موجود در دارچین ممکن است نشانگرهای التهاب را کاهش دهد. با توجه به اینکه تصور می شود التهاب ریشه بسیاری از بیماری های مزمن از جمله بیماری قلبی است،بنابراین دارچین بسیار مفید ایت.
مطالعات همچنین گزارش می دهند که دارچین ممکن است فشار خون و همچنین سطوح تری گلیسیرید و (کلسترول بد) را در برخی افراد کاهش دهد.
علاوه بر این، دارچین ممکن است سطح کلسترول (خوب) را افزایش دهد، که با حذف کلسترول اضافی از رگ های خونی به بهبود سلامت قلب شما کمک می کند
بررسی 10 مطالعه نشان داد که مصرف کمتر از 120 میلی گرم دارچین – کمتر از 1/10 قاشق چایخوری – در هر روز بسیار مفید است.
دارچین کاسیا ، به ویژه، حاوی مقادیر زیادی کومارین طبیعی است، گروهی از ترکیبات که به جلوگیری از باریک شدن رگ‌های خونی کمک می‌کند و از لخته شدن خون محافظت می‌کند.
با این حال، مصرف بیش از حد کومارین ممکن است عملکرد کبد را کاهش دهد و خطر خونریزی را افزایش دهد، بنابراین مطمئن شوید که دارچین را در حد اعتدال مصرف کنید.

3.به کاهش قند خون کمک میکند

دارچین ممکن است با کاهش سطح قند خون ، اثرات ضد دیابتی قوی داشته باشد .
به نظر می رسد این ادویه به روشی مشابه انسولین عمل می کند، هورمونی که مسئول خروج قند از جریان خون و داخل بافت های شماست.
علاوه بر این، ترکیبات موجود در دارچین ممکن است با کاهش مقاومت به انسولین به کاهش سطح قند خون کمک کند و در نتیجه اثربخشی انسولین را افزایش دهد.
دارچین همچنین ممکن است به کاهش سرعت تجزیه کربوهیدرات ها در روده شما کمک کند و از افزایش سطح قند خون بعد از غذا جلوگیری کند.

4.دارچین باعث کاهش وزن میشود

چای دارچین اغلب برای کمک به کاهش وزن تبلیغ می شود ، و چندین مطالعه مصرف دارچین را با کاهش چربی یا کاهش دور کمر مرتبط می دانند.
با این حال، تعداد کمی از این مطالعات میزان کالری دریافتی را به درستی کنترل کرده‌اند و اکثر آنها نتوانسته‌اند بین کاهش چربی و از دست دادن عضله تمایز قائل شوند. این امر باعث می شود که نتوان اثرات کاهش وزن را به تنهایی به دارچین نسبت داد.
تنها مطالعه ای که این عوامل را کنترل کرد، گزارش داد که شرکت کنندگان پس از مصرف معادل 5 قاشق چای خوری (10 گرم) پودر دارچین در روز به مدت 12 هفته، 0.7 درصد از توده چربی را از دست دادند و 1.1 درصد توده عضلانی را به دست آوردند.
با این حال، چنین مقادیر زیادی دارچین ممکن است حاوی مقادیر خطرناکی کومارین باشد. وقتی بیش از حد مصرف شود، این ترکیب طبیعی ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهد و باعث ایجاد یا بدتر شدن بیماری کبد شود.
این امر به ویژه در مورد دارچین کاسیا که حاوی 63 برابر بیشتر از دارچین سیلان کومارین است صادق است.
مقادیر کم با دوز کم در طولانی مدت باعث کاهش وزن می شود.

5. دارچین با باکتری ها و قارچ ها مبارزه میکند

دارچین دارای برخی خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی قوی است.
به عنوان مثال، تحقیقات لوله آزمایش نشان می دهد که سینامالدئید، جزء فعال اصلی دارچین، از رشد باکتری ها، قارچ ها و کپک های مختلف جلوگیری می کند.
اینها شامل استافیلوکوک معمولی، سالمونلا ،و باکتری E.coli که می تواند باعث بیماری در انسان شود.
علاوه بر این، اثرات ضد باکتریایی دارچین ممکن است به کاهش بوی بد دهان و جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک کند.

6. دردهای قاعدگی و سایر علایم کاهش دهد

چای دارچین ممکن است به تحمل بیشتر برخی از علائم قاعدگی مانند سندرم پیش از قاعدگی و دیسمنوره کمک کند.
یک مطالعه به خوبی کنترل شده به زنان 3 گرم دارچین یا دارونما در روز برای 3 روز اول چرخه قاعدگی آنها ارائه کرد. زنان در گروه دارچین درد قاعدگی را به میزان قابل توجهی نسبت به زنانی که دارونما دریافت کردند، تجربه کردند.
در مطالعه دیگری، به زنان 1.5 گرم دارچین، داروی مسکن یا دارونما در 3 روز اول چرخه قاعدگی داده شد.
زنان گروه دارچین درد قاعدگی کمتری را نسبت به زنانی که دارونما دریافت کردند گزارش کردند. با این حال، درمان دارچین به اندازه داروی تسکین دهنده درد برای تسکین درد موثر نبود.
همچنین شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه دارچین ممکن است خونریزی قاعدگی، دفعات استفراغ و شدت تهوع را در دوران قاعدگی زنان کاهش دهد.
دارچین دارای چندین مزیت دیگر است، از جمله:

با پیری پوست مبارزه می کند.

مطالعات نشان می‌دهند که دارچین ممکن است باعث تقویت کلاژن‌سازی و افزایش خاصیت ارتجاعی و هیدراتاسیون پوست شود که همگی ممکن است ظاهر پیری را کاهش دهند.

خواص ضد سرطانی دارد

تحقیقات لوله آزمایش مشاهده کرده است که عصاره دارچین ممکن است به کشتن انواع خاصی از سلول های سرطانی از جمله سلول های سرطان پوست کمک کند.

حفظ عملکرد مغز را حفظ می کند.

تحقیقات آزمایشگاهی و حیوانی نشان می دهد که دارچین ممکن است از سلول های مغز در برابر بیماری آلزایمر محافظت کند و عملکرد حرکتی را در مبتلایان به بیماری پارکینسون بهبود بخشد

با HIV مبارزه می کند.

مطالعات لوله آزمایش نشان می دهد که عصاره دارچین ممکن است به مبارزه با رایج ترین سویه ویروس HIV در انسان کمک کند.

آکنه را کاهش می دهد.

تحقیقات لوله آزمایش نشان می دهد که عصاره دارچین می تواند با باکتری هایی که باعث آکنه می شوند مبارزه کند

tebe30na

tebe30na
info@tebe30na.ir
https://www.instagram.com/tebe30na

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید