ابن سینا, ادویه جات, دمنوش های تخصصی, شیمی درمانی یا گیاه درمانی, طب سینا, کبد چرب, گیاهان دارویی

فواید گل همیشه بهار

شفای پوست محبوب ترین استفاده از کالاندولا از زمان های قدیم تا امروز برای التیام پوست زخم ها، سوختگی ها، بثورات، خارش، گزش و تورم بوده است. مشخص شده است که گل همیشه بهار توانایی ترویج رشد بافت جدید سالم، افزایش جریان خون در ناحیه آسیب دیده، افزایش تولید کلاژن (که پوست را سفت و تقویت می کند)، آبرسانی به پوست خشک و سرعت بخشیدن به روند ترمیم پوست پس از جراحی را دارد. یا آسیب.
اعتقاد بر این است که توانایی گل همیشه بهار برای کمک به درمان زخم‌ها به دلیل تحریک تولید سلول‌های اپیتلیال (سلول‌هایی که سطح بیرونی بدن را می‌سازند)، بیشتر در نتیجه حضور گلیکوپروتئین‌ها و نوکلئوپروتئین‌ها است. همچنین با افزایش گردش سلولی و بهبود تحریک متابولیسم کلاژن مرتبط است.
ضد عفونی کننده طبیعی / ضد التهاب
ترکیبات اصلی موجود در کالاندولا که در طول جنگ جهانی اول و جنگ داخلی آمریکا به‌عنوان ضدعفونی‌کننده زخم‌ها استفاده می‌شد، تری ترپنوئیدها هستند که ادعا می‌شود مهم‌ترین ترکیبات ضدالتهابی و ضد ادم (جلوگیری از تورم) در گیاه هستند.یکی دیگر از کاربردهای تحقیقاتی خوب عصاره گل همیشه بهار، استفاده از آن به شکل قطره در داخل کانال گوش برای کمک به درمان عفونت های باکتریایی گوش و کاهش درد است. مشخص شده است که این قطره ها می توانند تورم و التهاب گوش داخلی را ظرف چند روز پس از استفاده کاهش دهند.
آنتی اکسیدان
روغن کالاندولا یک منبع آنتی اکسیدانی عالی است. این روغن زیبای نارنجی و زرد سرشار از کاروتن ها و کاروتنوئیدها است – ترکیباتی که مسئول رنگ درخشان گیاه هستند. این فیتوکمیکال ها پیش نشانگر تولید آنتی اکسیدان ویتامین A هستند.
ملتحمه چشم/التهاب
چشم تحقیقات نشان داده است که عصاره کالاندولا در درمان ورم ملتحمه و سایر بیماری های التهابی چشم موثر است. این عصاره خواص ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد قارچی و محرک سیستم ایمنی را نشان می دهد که نشان داده شده است که عفونت های چشم را کاهش می دهد. بینایی نیز توسط این عصاره ها محافظت می شود و از بافت های ظریف چشم در برابر اشعه ماوراء بنفش و آسیب اکسیداتیو محافظت می کند.
گلو درد/زخم دهان
گل همیشه بهار به دلیل خاصیت ضد میکروبی و ضدعفونی کنندگی خود، داروی موثری برای گلودرد، ورم لثه، ورم لوزه ها و زخم های دهان است. غرغره کردن با چای گل همیشه بهار به تسکین غشاهای مخاطی گلو و در عین حال کاهش درد کمک می کند.چای گل همیشه بهار یا همیشه بهار را می توان برای تغذیه پوست، به عنوان یک عامل ضد قارچ داخلی و تسکین دستگاه روده مصرف کرد. چای خوشمزه است و سم زدایی ملایمی دارد.
روغن گل همیشه بهار یا گل همیشه بهار را می توان در مراقبت از پوست و ماساژ بدن استفاده کرد، همچنین می توان آن را مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده پوست استفاده کرد.یونانیان باستان که از گلبرگ‌ها برای تزئین استفاده می‌کردند، از کاربردهای دیگر گل همیشه بهار مانند رنگ‌آمیزی برای غذا، آرایش، پارچه‌های رنگی و مصارف دارویی نیز اطلاع داشتند. گل همیشه بهار از قرن دوازدهم در باغ های اروپا رشد می کند. در قرن چهاردهم به دلیل «قدرت‌های جادویی» بسیار و متنوعش محبوبیت بیشتری پیدا کرد. یکی از نویسندگان قرون وسطایی به نام ماسر، گل همیشه بهار را در جلد خود درباره گیاهان توصیف کرد – او فکر می کرد که نگاه کردن به شکوفه ها باعث بهبود بینایی و بیرون کشیدن “طنزهای” شیطانی از سر می شود.
کالاندولا قرن ها به عنوان یک داروی جادویی مورد احترام بوده است. مصریان باستان از آن برای جوانسازی پوست خود استفاده می کردند، در حالی که یونانی ها و رومی ها از آن به عنوان چاشنی آشپزی استفاده می کردند. در هند باستان و همچنین امروزی، کالاندولا را اغلب برای مراسم عروسی و آیین‌های مذهبی در گلدسته می‌زنند. قدرت محافظت و پیشگویی به این گیاه نسبت داده شده است. گفته می‌شود که با ریختن کالاندولا در زیر تختتان از شما در برابر دزدان و دزدان محافظت می‌کند و در صورت سرقت رویاهای نبوی به شما کمک می‌کند تا مجرم را شناسایی کنید!بیش از یک گل زیبا، انواع گل همیشه بهار همیشه برای هزاران سال به دلیل فواید سلامت چشمگیر آن مورد استفاده قرار گرفته است. گمان می رود که گل همیشه بهار در مصر سرچشمه گرفته و اولین بار توسط رومی ها به بریتانیا و سایر کشورها معرفی شد – این گل یکی از اولین گل های کشت شده بود.
گل همیشه بهار
یک داروی مهم در یونان، روم و عربستان باستان بوده است. بیشتر به عنوان یک درمان پوستی استفاده می شد و برای درمان زخم های جزئی، پینه، نیش و نیش حشرات، اگزما، خارش، سوختگی و هموروئید استفاده می شد.
از روغن کالاندولا 10 درصد به نسبت 90 درصد روغن حامل سبک تر مانند روغن بادام شیرین، دانه انگور یا جوانه گندم استفاده کنید. 30 میلی لیتر از این ترکیب را برای ماساژ کامل بدن استفاده کنید. می توان آن را مستقیماً در ناحیه پوستی مشکل دار اعمال کرد.
برای تهیه چای کالاندولا: 1 قاشق چایخوری گل به 1 فنجان آب داغ.
اجزای تشکیل دهنده کالاندولا حاوی فلاونوئیدها، ساپونین های تری ترپن و کاروتنوئیدها است.
به جز افراد بسیار نادری که به گل همیشه بهار حساسیت دارند و بنابراین نباید از آن استفاده کنند، هیچ عارضه جانبی یا تداخل مشخصی وجود ندارد. در دوران بارداری توصیه نمی شود.
tebe30na
info@tebe30na.ir
https://www.instagram.com/tebe30na

دیدگاهتان را بنویسید