ابن سینا, ادویه جات, دمنوش های تخصصی, طب سینا, کبد چرب, گیاهان دارویی

مرگ آورترین گیاهان دارویی

مرگ آورترین گیاهان دارویی

با وجود مفید بودن عناصر موجود در طبیعت اگر در مورد گیاهان دارویی اطلاعات کافی نداشته باشیم خطرات جدی برای سلامت افراد ایجاد می کنند و حتی باعث مرگ میشوند. استفاده از دوز بتلای بعضی از گیاهان باعث مسمومیت می شود و یا نارسایی کبد و کلیه و حتی مرگ را در پی دارد.
گیاهان دارویی خالی از ضرر و عارضه نیستند و بر خلاف انچه مردم فکر میکنند، مصرف انها همیشه مفید نیست و این گیاخان بر اساس دوز یا اندازه ای که مصرف میشوند، زمان مصرفشان. فرد مصرف کننده و دلروها یا گیاهانی که هم زمان با انها استفاده میشوند، عوارض متفاوتی خواهند داشت. بنابراین برای مصرف دارپهای گیاهی حتما از یک متخصص کمک بگیرید.
  • سنبل الطیب اگر در مقادیر کم مصرف شود ارامش بخش است و اگر در مقادیر زیاد استفاد شود باعث سرگیجه و نا ارامی شده و با داروهای بیهوشی تداخل دارد و مسمومیت کبدی ایجاد میکند.
  • رازک و شنبلیله قوای جنسی را زیاد میکنند، اما خاصیت استروژنی دارند و مصرف بیش از حد انها ممکن است ریسک ابتلا به اختلالات هورمونی و حتی سرطان های سینه و رحم را بالا ببرد.
– اگر دمنوش بابونه با داروی وارفارین خورده شود، میتواند باعث خونریزی داخلی شود. اسپیرین، پروپرانول، کلوزاپین، تیوفیلین و داروهای ضد افسردگی 3 حلقه ای هم با بابونه تداخل پیدا میکنند.
  • آلوئه ورا بسیار مفید میباشد، در صورت مصرف بیش از حد میتواند زیانباز باشد. این گیاه عوارضی مپل درد شکمی، اسهال، کولیت روده، اختلال در جذب پتاسیم و انقباض رحمی و سقط جنین دلرد و مصرف ان در بچه های زیر 12 سال ممنوع است.
گیاه شیرین بیان که برای درمان سو هاضمه، زخم معده و التهاب لثه موثر است، در صورت استفاده نابجا یا بیش از اندازه، موجب کاهش پتاسیم، فشار خون بالا، اختلال در ضربان قلب و تورم میشود و رفلاکس معده را تشدید کرده و احتمال سکته قلبی رت در بیماران قلبی افزایش میدهد.
  • گیاه تاج الملوک برای زیاد کردن ادرار و عرق، التیام زخم ها، خارش پوستی، تصفیه خون، اگزما، یرقان، سرفه استفاده میشود و گیاهی ضد التهابی است اما اگر در دوز بالا استفاده شود موجب استفراق، مشکلات قلبی و حتی مرگ بیمار میگردد که حتما باید تحت نظر پزشک مصرف شود
tebe30na
info@tebe30na.ir
https://www.instagram.com/tebe30na

دیدگاهتان را بنویسید