ابن سینا, ادویه جات, دمنوش های تخصصی, شیمی درمانی یا گیاه درمانی, طب سینا, کبد چرب, گیاهان دارویی

چای بولدو چیست؟

چای بولدو چیست؟

یک درختچه همیشه سبز معطر یا درخت کوچک بومی شیلی مرکزی، آرژانتین، اکوادور، بولیوی و پرو است.
برگ‌های چوبی و بدبو اغلب در طب سنتی برای درمان بیماری‌هایی مانند: مشکلات گوارشی اسپاسم خفیف دستگاه گوارش سنگ کیسه صفرا درد مفاصل (روماتیسم) عفونت های مثانه سم زدایی کبد چاقی
چای بولدو چیست؟
بولدو درختچه ای همیشه سبز بومی شیلی مرکزی و پرو است که در دیگر کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی مانند مکزیک و آرژانتین می روید.
گیاه بولدو تا شش متر ارتفاع دارد .
چای بولدو از برگ‌های گیاه بولدو تهیه می‌شود که در آب غوطه‌ور می‌شود و برای تهیه چای برای اهداف مختلف سلامتی دم می‌شود. چای بولدو چگونه درست می شود؟ چای بولدو با دم کردن حدود یک قاشق غذاخوری (حدود شش گرم) از برگ های خشک شده بولدو در یک فنجان (حدود 240 میلی لیتر) آب داغ تهیه می شود.
مصرف روزانه چای بولدو توصیه نمی شود. با این حال، برخی از مردم ترجیح می دهند آن را با یربا میت رقیق کنند، گیاهی که ممکن است به کاهش وزن و پیشگیری از سرطان کمک کند.
چای کیسه ای گیاهی بولدو و مخلوط های از پیش ساخته شده بولدو و یربا میت را می توان به صورت آنلاین و در برخی از فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی خریداری کرد.
چای بولدو برای چه مواردی استفاده می شود؟ اگرچه شواهد کافی برای حمایت از استفاده از چای بولدو برای شرایط زیر وجود ندارد.
اغلب برای جلوگیری از شکایات معده، مثانه و کبد استفاده می شود.
برای کرم ها، سوزاک، سیفلیس، نقرس، روماتیسم، سرماخوردگی و گوش درد استفاده می شود.
ادعا می شود که دارای اثرات آرام بخش، ملین و کلرتیک (محرک ترشح صفرا) است. چندین مطالعه آزمایشگاهی (لوله آزمایش) و حیوانی نشان می دهد که عصاره برگ بولدو، بولدین، دارای اثرات آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد میکروبی است. ممکن است به بیماران دیابتی کمک کند.
مزایای چای بولدو
اگرچه شواهد علمی در حمایت از استفاده از چای بولدو بسیار محدود است، فواید بسیاری برای سلامتی ادعا شده است که رایج ترین آنها سم زدایی کبد، از بین بردن سنگ های صفراوی و بهینه سازی سلامت کیسه صفرا است.
عصاره بولدو حاوی مواد فعال و ترکیبات آنتی اکسیدانی از جمله لیمونن، کومارین، کافور و بتا پینن است که به سم زدایی کبد، کمک به هضم و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. این به کاهش آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد به سلول ها کمک می کند.
چای بولدو به عنوان یک مقوی سلامت برای سایر بیماری ها از جمله:
ناراحتی معده
روماتیسم یا درد مفاصل
سیستیت
بیماری کبد
سوزاک
احتباس مایع
مشکلات خواب
اضطراب
یبوست
لیشمانیوز (یک عفونت انگلی)
چای بولدو با بهبود سلامت روده و کاهش سمیت در بدن و در نتیجه بهبود متابولیسم به کاهش وزن کمک می کند.
این چای برای تحریک اشتها، تقویت هضم، بهبود سلامت روده و رفع نفخ و یبوست استفاده می شود.
از آنجایی که چای بولدو یک چای گیاهی است و از برگ های گیاه کاملیا سیننسیس (مانند چای سیاه یا سبز) تهیه نمی شود، کاملاً فاقد کافئین است.

مضرات چای بولدو

اگرچه فواید پیشنهادی زیادی برای سلامتی دارد، اما در صورت مصرف بیش از حد یا استفاده طولانی مدت با برخی عوارض جانبی همراه است.
برگ بولدو حاوی آسکاریدول است، روغن فراری که مصرف خوراکی آن برای کبد سمی است و اگر مستقیماً روی پوست استفاده شود ممکن است باعث ایجاد بثورات شود.
مصرف بولدو ممکن است شما را در معرض خطر عوارض جانبی خاصی قرار دهد، به خصوص اگر از داروهای خاصی استفاده می کنید یا مشکلات سلامتی دارید.
در بیماری های کبدی و بیماری های مجرای صفراوی از جمله سنگ کیسه صفرا منع مصرف دارد
ممکن است در دوران بارداری و شیردهی خطرناک باشد
نباید با الکل مصرف شود
حداقل دو هفته قبل از عمل از مصرف آن خودداری کنید
برای افرادی که لیتیوم و وارفارین مصرف می کنند (ضد انعقاد خون) نمی تواند بی خطر باشد.
هنگامی که در دوزهای بالا مصرف شود، ترکیبات بولدو می تواند باعث فلج، توهم و سایر اختلالات سیستم عصبی شود.
دوز توصیه شده چقدر است؟
بولدو به طور کلی توسط FDA ایالات متحده به عنوان ایمن شناخته می شود که در مقادیری که معمولاً در مواد غذایی یافت می شود مصرف شود. با این حال، نوشیدن روزانه آن توصیه نمی شود زیرا حاوی یک ترکیب معطر بالقوه مضر به نام آسکاریدول است.
دوزهای سنتی عبارتند از:
یک تا دو قاشق چایخوری (دو تا سه گرم) برگ خشک در هر فنجان آب 0.1 تا 0.3 میلی لیتر عصاره مایع مصرف خود را به یک فنجان (240 میلی لیتر) چای بولدو گهگاه محدود کنید تا از عوارض احتمالی جلوگیری کنید.
tebe30na
info@tebe30na.ir
https://www.instagram.com/tebe30na

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید