ابن سینا, ادویه جات, دمنوش های تخصصی, شیمی درمانی یا گیاه درمانی, طب سینا, کبد چرب, گیاهان دارویی

چای هیبیسکوس ( چای ترش) چیست؟

چای هیبیسکوس ( چای ترش) چیست؟

چای ترش که به آن چای ترشک یا «چای ترش» نیز می‌گویند، چای معطری است که از کاسه‌های خشک گل‌های گرمسیری هیبیسکوس سابداریفا  تهیه می‌شود . گل هیبیسکوس سابداریفا  بومی آفریقا است و در بسیاری از مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری در سراسر جهان از جمله تایلند، چین و مکزیک رشد می کند. این گل ها یکی از گونه های متعدد درختچه ها، درختان و گل های خانواده گل خطمی هستند.
چای هیبیسکوس دارای طعمی میوه ای و با طراوت است که بسیاری از آن به صورت گرم یا سرد لذت می برند. بسیاری از مردم آن را به دلیل فواید سلامتی می نوشند.
طور کلی، کاسه گل هیبیسکوس تازه دارای مقادیر خوبی از این مواد مغذی است:
کلسیم
فسفر
اهن
نیاسین
ریبوفلاوین
ویتامین سی
چای ترش آیا برای شما مفید است؟
چای تهیه شده از گیاهان هیبیسکوس حاوی ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها است.
هیبیسکوس چیست؟
گیاهان هیبیسکوس چیزی بیشتر از گل های دوست داشتنی به ما می دهند. آنها یک چای دوست داشتنی، روشن و طعم مکمل در بسیاری از دستور العمل ها درست می کنند. هیبیسکوس در برخی از آیین های هندو جایگاهی ارجمند دارد و برخی فرهنگ ها آن را یک گیاه دارویی می دانند. در تحقیقات اولیه، دانشمندان دریافته اند که ممکن است فواید سلامتی قابل توجهی نیز داشته باشد.
گل ها، برگ ها و دانه های هیبیسکوس همگی قابل مصرف هستند. معمولاً مردم از قسمت برگ مانند گل استفاده می کنند که از جوانه در هنگام رشد محافظت می کند که به نام کاسه گل شناخته می شود. کاسه گل از کاسبرگ تشکیل شده است، ساختارهای گلبرگ مانند سبز رنگ که جوانه گل را در بر می گیرد. صورت جمع کاسه گل کاسه گل است.
پس از مرگ گل های هیبیسکوس، کالیس های آنها بزرگ، قرمز و آبدار می شوند. گاهی اوقات به نام میوه رزل یا میوه هیبیسکوس، گلسنگ هیبیسکوس در سس ها، شربت ها، ژله ها و البته دم کرده چای استفاده می شود.
مواد مغذی در هر وعده چای هیبیسکوس حاوی:
کالری: 0
پروتئین: 0 گرم
چربی: 0 گرم
کربوهیدرات : 0 گرم
فیبر: 0 گرم
شکر : 0 گرم
به طور کلی، کاسه گل هیبیسکوس تازه دارای مقادیر خوبی از این مواد مغذی است:
کلسیم
فسفر
اهن
نیاسین
ریبوفلاوین
ویتامین سی
فواید چای هیبیسکوس و هیبیسکوس
در حالی که چای هیبیسکوس یا تیسان ممکن است حاوی ویتامین ها یا مواد معدنی زیادی نباشد، حاوی ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها است که ممکن است فوایدی برای سلامتی داشته باشد.
چای ترش دارای مقادیر بسیار زیادی ویتامین c می باشد.
ویتامین سی
ویتامین C نقش های اساسی بسیاری در بدن ایفا می کند. این شامل:
رشد و ترمیم بافت
نگهداری از  غضروف ،  استخوان ها و دندان ها
التیام زخم
تشکیل  کلاژن
جذب آهن
ویتامین C نیز یک  آنتی اکسیدان است . این می تواند به تقویت  سیستم ایمنی شما کمک کند و ممکن است به جلوگیری از آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد در بدن کمک کند. این می تواند خطر ابتلا به بسیاری از عوارض مهم سلامتی مانند  بیماری قلبی ،  دیابت و  سرطان را کاهش دهد . با این حال، هیبیسکوس نباید جایگزینی برای داروهای آن شرایط در نظر گرفته شود.
فشار خون پایین
فشار خون بالا خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد. برخی از مطالعات نشان می دهد که نوشیدن چای هیبیسکوس ممکن است به کاهش سطح فشار خون سیستولیک در مقایسه با  دارونما کمک کند . مطالعات دیگر نشان می دهد که ممکن است به کاهش  فشار خون سیستولیک و دیاستولیک کمک کند . با این حال، اگر دارویی برای فشار خون بالا مصرف می کنید، قبل از نوشیدن چای هیبیسکوس با پزشک خود مشورت کنید
سطح کلسترول را کاهش دهید 
برخی از مطالعات نشان می دهد که چای هیبیسکوس ممکن است سطح کلسترول را کاهش دهد، که یکی دیگر از عوامل خطر برای بیماری قلبی است. در یک مطالعه، افرادی که چای ترش می‌نوشیدند، افزایش « کلسترول خوب » (لیپوپروتئین‌های با چگالی بالا) و کاهش « کلسترول بد » (لیپوپروتئین‌های با چگالی کم) را تجربه کردند.
بهبود  سلامت کبد
چای ترش ممکن است به بهبود سلامت کبد کمک کند، اما مطالعات محدود و برخی متناقض هستند. یک مطالعه با استفاده از همستر نشان داد که چای هیبیسکوس ممکن است به کاهش نشانگرهای  آسیب کبدی کمک کند .
مطالعه دیگری با شرکت کنندگان انسانی نشان داد که عصاره هیبیسکوس ممکن است استئاتوز کبد را بهبود بخشد که می تواند خطر  نارسایی کبد را کاهش دهد .

tebe30na
info@tebe30na.ir
https://www.instagram.com/tebe30na

دیدگاهتان را بنویسید