ابن سینا, ادویه جات, دمنوش های تخصصی, شیمی درمانی یا گیاه درمانی, طب سینا, کبد چرب, گیاهان دارویی

گیاهان ضد التهابی برای زانو درد

گیاهان ضد التهابی برای زانو درد

این 5 گیاه ضد التهابی برای زانو درد مفید هستند!
اگر روزانه با زانو درد دست و پنجه نرم می کنید، این 5 گیاه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید زیرا اثر ضد التهابی دارند و می توانند درد و التهاب را تسکین دهند.
التهاب راه یا مکانیسم بدن برای مبارزه با عفونت یا آسیب است. اما گاهی اوقات، این مکانیسم از مسیر خود خارج می شود و شروع به آسیب رساندن به سلول های بدن شما می کند و خطر ابتلا به اختلالات خود ایمنی مانند آرتریت را افزایش می دهد. اینجاست که رژیم ضد التهابی نقش مهمی ایفا می کند. و چه چیزی می تواند بهتر از گیاهان ضد التهابی باشد؟
در اینجا لیستی از گیاهانی وجود دارد که دارای خواص ضد التهابی عالی هستند:
زردچوبه
زردچوبه گیاهی حاوی کورکومین است که نه تنها به غذای شما درخشش طلایی می بخشد، بلکه دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش درد و التهاب زانو کمک کند. از آنجایی که دارای اثرات ضد عفونی کننده، ضد باکتری، ضد التهابی و ضد آلرژی است، برای سال ها به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر این، زردچوبه دارای فواید سلامتی برای پوست، کبد و دستگاه گوارش است. آن را بخشی از برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.
زنجبیل
یک فنجان چای داغ زنجبیل اغلب پاسخی برای روزهای پر استرس است. ترینیداد می گوید: “زنجبیل در واقع دارای ویژگی های ضد التهابی است، به همین دلیل است که می تواند به طور موثر دردهای جزئی را تسکین دهد و شما را شاداب کند.” با توجه به مزایای سلامتی و توانایی های درمانی متعددی که دارد، این گیاه به طور سنتی در علوم پزشکی مانند آیورودا و هومیوپاتی استفاده می شود. همه اینها به لطف قابلیت های فوق العاده آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن است که برای سلامت عمومی شما عالی است.
اکالیپتوس
اگر زانو درد شما به دلیل التهاب است، قطعا می توانید روغن اکالیپتوس را امتحان کنید. می توانید آن را مستقیماً روی پوست خود بمالید و ماساژ دهید. عملکرد آن با ایجاد احساس سرما یا گرما است که توجه شما را از ناراحتی دور می کند. ترینیداد می‌گوید: «به‌طور گسترده برای رایحه‌درمانی استفاده می‌شود، حاوی تانن‌ها، کاربردهای موضعی یا خیساندن نواحی آسیب‌دیده در آب گرم با قطره‌های روغن اکالیپتوس، اثر آرام‌بخشی دارد و درد/التهاب خفیف را تسکین می‌دهد». حتی بسیاری از افرادی که از آرتریت روماتوئید یا آرتروز رنج می برند از کرم ها، اسپری ها یا پمادهای بدون نسخه آن برای تسکین درد استفاده می کنند.
دارچین
دارچین بخشی جدایی ناپذیر از غذاهای هندی است و همچنین در آیورودا برای درمان بیماری های قلبی و فشار خون بالا استفاده می شود. دارچین که به نام دلچینی نیز شناخته می شود، دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد دیابتی و ضد باکتریایی است که همگی برای سلامت زانوهای شما مفید هستند. می توانید آن را به ماست، پنیر یا سایر غذاها اضافه کنید یا در تهیه چای یا غذا از آن استفاده کنید.
آلوئه ورا
ژل آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی است. بنابراین می توان آن را مستقیماً روی مفاصل دردناک و متورم اعمال کرد. فقط برای درمان زانو مفید نیست. همچنین می توان از آن برای درمان دیابت و آسم استفاده کرد. آلوئه ورا سرشار از ویتامین‌های A، C، E و B12 است و همچنین دارای مواد معدنی قوی است. بنابراین، به طور منظم از آن استفاده کنید!

طب 30 نا
tebe30na
info@tebe30na.ir
https://www.instagram.com/tebe30na

دیدگاهتان را بنویسید