ابن سینا, ادویه جات, دمنوش های تخصصی, شیمی درمانی یا گیاه درمانی, طب سینا, کبد چرب, گیاهان دارویی

۹ تا از بهترین گیاه ها برای پاکسازی ریه و حمایت از تنفس

۹ تا از بهترین گیاه ها برای پاکسازی ریه و حمایت از تنفس

سیستم تنفسی شما دائما در حال کار است. در تمام روز، هر روز، این وسیله نقلیه برای ورود اکسیژن به بدن شما است. متأسفانه، می تواند محل ورود آلاینده ها، محرک ها، گرد و غبار، کپک ها، قارچ ها، ارگانیسم های مضر و سایر سموم باشد. قرار گرفتن مداوم در معرض ناخالصی ها می تواند عوارض خود را به همراه داشته باشد.خوشبختانه، چه اثرات استنشاق سموم را تجربه می کنید، یا صرفاً می خواهید اطمینان حاصل کنید که ریه های خود همیشه در اوج عملکرد هستند، طبیعت تعدادی گیاه و مواد گیاهی را فراهم کرده است که تغذیه عمیقی برای سیستم تنفسی فراهم می کنند

گیاهان دارویی چگونه برای سیستم تنفسی مفید هستند؟

گیاهانی که از سلامت ریه حمایت می کنند معمولاً این کار را از طریق یک یا چند مورد از اقدامات زیر انجام می دهند: تسکین دهنده مجاری بینی و مجاری تنفسی تحریک شده. به عنوان یک خلط آور عمل می کند که به شکستن و دفع احتقان قفسه سینه کمک می کند. شل کردن عضلات نزدیک دستگاه تنفسی فوقانی برای فرونشاندن سرفه. آرام کردن ترشح هیستامین. جلوگیری از ارگانیسم های مضر ایجاد کننده مشکلات تنفسی فوقانی. فراهم کردن منبع آنتی اکسیدان برای کاهش آسیب اکسیداتیو و قرمزی.9 بهترین گیاه برای پاکسازی ریه و سلامت تنفسی در زیر بهترین گیاهان برای حمایت از سلامت تنفسی را فهرست کرده ام.

1. اکالیپتوس

بومی استرالیا، اکالیپتوس فقط برای کوالاها نیست. بومیان یا بومیان استرالیا برای اولین بار از این برگ درختان برای نگرانی های گوارشی، بهبود زخم، تب و مشکلات تنفسی استفاده کردند. پس از استعمار، استرالیا شروع به صادرات نفت کرد. بسیاری از عطر طراوت اکالیپتوس برای ارتقای سلامت تنفسی و تسکین سوزش گلو استفاده کرده اند.

۲. لونگ ورت

لونگ ورت یک گیاه علفی ریزومات دار گلدار است که از نظر ظاهری شبیه بافت ریه است. با این حال، این درمان طبیعی فقط به نظر نمی رسد. در اوایل دهه 1600، گیاه ریه برای ارتقای سلامت ریه و تنفس و رفع احتقان استفاده می شد. لونگ ورت همچنین حاوی ترکیباتی است که به شدت در برابر ارگانیسم های مضری که بر سلامت تنفسی تأثیر می گذارند مؤثر است.

۳. پونه کوهی

اگرچه پونه کوهی حاوی ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز سیستم ایمنی است، فواید اصلی آن به دلیل محتوای کارواکرول و رزمارینیک اسید آن است. هر دوی این ترکیبات ضداحتقان طبیعی و کاهنده هیستامین هستند که فواید مستقیم و مثبتی بر مجرای تنفسی و جریان هوای مجرای بینی دارند. پونه کوهی فواید زیادی برای سلامتی دارد که روغن آن باید در کابینت داروهای همه باشد. توصیه می کنم برای یادگیری تمام کاربردهای روغن پونه کوهی ارگانیک این مقاله را بررسی کنید.

۴. برگ چنار

برگ درخت چنار (Plantago major) صدها سال است که برای تسکین سرفه و تسکین غشاهای مخاطی تحریک شده استفاده می شود. آزمایشات بالینی آن را در برابر سرفه، سرماخوردگی و تحریک ریه مفید دانسته اند. برگ چنار دارای یک مزیت است زیرا ممکن است با تولید مخاط در ریه ها به تسکین سرفه خشک کمک کند.

۵.سنجد

یونانی‌ها، رومی‌ها، چینی‌ها و حتی پزشکان آیورودای هندی از سنجد برای حمایت تنفسی استفاده کرده‌اند و از دهه 1800، مردم از ریشه سنجد پاستیل و قطره‌های سرفه می‌سازند.

۶.لوبلیا

آیا می دانستید که اسب هایی که به آنها لوبلیا داده می شود می توانند عمیق تر نفس بکشند؟ اما مزایای آن به اسب محدود نمی شود. بر اساس برخی گزارش ها، لوبلیا یکی از ارزشمندترین داروهای گیاهی موجود است. لوبلیا حاوی یک آلکالوئید به نام لوبلین است که مخاط را رقیق می کند و احتقان را از بین می برد. علاوه بر این، لوبلیا غدد فوق کلیوی را برای ترشح اپی نفرین تحریک می کند. در واقع این امر مجاری هوایی را شل می کند و تنفس راحت تر را امکان پذیر می کند. همچنین، از آنجا که لوبلیا به شل شدن عضلات صاف کمک می کند، در بسیاری از درمان های سرفه و سرماخوردگی گنجانده شده است. لوبلیا باید بخشی از پروتکل حمایت تنفسی همه باشد!

۷‌.چاپارال

چاپارال (Larrea tridentata) که بوته کرئوزوت نیز نامیده می‌شود – بومی جنوب غربی ایالات متحده است و مدت‌هاست که بومیان آمریکا برای سم‌زدایی ریه و حمایت از تنفس مورد استقبال قرار گرفته‌اند. Chaparral حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که در برابر تحریک مقاومت می کند و NDGA (اسید نوردی هیدروگوآیارتیک) که بر پاسخ هیستامین تأثیر می گذارد. چاپارال نیز گیاهی است که با موجودات مضر مبارزه می کند. فواید چاپارال در استخراج تنتور بیشتر در دسترس است، اما چای چاپارال ممکن است با تشویق یک عمل خلط‌آور برای پاکسازی راه‌های هوایی از مخاط، از نگرانی‌های تنفسی حمایت کند.

۸. نعناع تند یا فلفلی

نعناع فلفلی و روغن نعناع حاوی منتول هستند – یک ماده تسکین دهنده شناخته شده برای شل کردن ماهیچه های صاف دستگاه تنفسی و تقویت تنفس آزاد. منتول همراه با اثر آنتی هیستامینی نعناع فلفلی، یک ضد احتقان فوق العاده است. بسیاری از مردم از مومیایی کردن قفسه سینه و سایر مواد استنشاقی حاوی منتول برای کمک به رفع احتقان استفاده می کنند. علاوه بر این، نعناع یک آنتی اکسیدان است و با موجودات مضر مبارزه می کند.

9.اوشا روت

اوشا (Ligusticum porteri) گیاهی بومی در ناحیه کوه راکی ​​است و در طول تاریخ توسط بومیان آمریکا برای حمایت از تنفس استفاده می شده است. ریشه این گیاه حاوی کافور و سایر ترکیبات است که آن را به یکی از بهترین گیاهان حمایت کننده ریه در آمریکا تبدیل می کند. یکی از مزایای اصلی ریشه اوشا این است که به افزایش گردش خون در ریه‌ها کمک می‌کند، که باعث می‌شود نفس عمیق بکشید. همچنین، هنگامی که حساسیت های فصلی سینوس های شما را تشدید می کند، ریشه اوشا که یک آنتی هیستامین واقعی نیست، اثر مشابهی ایجاد می کند و ممکن است به آرام کردن تحریک تنفسی کمک کند!
مکمل با گیاهان حمایت کننده ریه تمام گیاهان فوق در اشکال مختلف مانند مکمل های غذایی و چای موجود هستند. علاوه بر این، بسیاری از مردم گیاهان را در باغ خود پرورش می دهند و به سادگی آنها را به عنوان غذا مصرف می کنند. این ایده بدی نیست! اگر خودتان آنها را پرورش دهید، می توانید خیالتان راحت باشد که منبع خوبی است. در غیر این صورت، تشخیص اینکه آیا مکمل‌های غذایی از گیاهانی استفاده می‌کنند که ارگانیک هستند، حاوی آفت‌کش‌ها هستند، برداشت‌شده‌اند، آب تمیز داده می‌شوند یا خیر، می‌تواند دشوار باشد. سوال بپرسید و بررسی کنید که بهترین محصول ممکن را دریافت می کنید. برای آسان کردن این کار، گلوبال هیلینگ را برای سلامت ریه توصیه می‌کنم، که حاوی چندین گیاه ذکر شده در بالا – ارگانیک و دست‌ساز – و همچنین عناب، بادرنجبویه، پوست پرتقال و منتول است. مقاله ما را در مورد 10 راه برای سم زدایی ریه ها بررسی کنید.

tebe30na
info@tebe30na.ir
https://www.instagram.com/tebe30na

دیدگاهتان را بنویسید